กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/3921
ชื่อเรื่อง: A Spreading Activation Approach for e-Commerce Site Selection System
ผู้แต่ง/ผู้ร่วมงาน: Nilamit Nilas
Phongchai Nilas
Kasiphan Masakul
คำสำคัญ: Website Monitoring
Customer Behavior
Selection System
Collaborative Filtering
Evaluation e-Commerce
วันที่เผยแพร่: พฤศจิกายน-2007
สำนักพิมพ์: Proceedings of the International Conference on e-Business 2007
แหล่งอ้างอิง: Nov-2007
บทคัดย่อ: This paper presents a dynamic associative network model for e-commerce site selection system based on the psycholinguistic theories of human memory; Spreading Activation Network (SAN). The system is designed to give personalized suggestions based on the user’s current personal preferences, other user’s common preferences, web-link structure, and activation rules. This work employs a SAN as a technique to provide the evaluation and selection mechanism that provides multiple parallel processes for perception by representing dynamic associations among web-links, user activities, and the relevance subjects of the websites. The system attempts to evaluate a number of sites in an unpredictable complex dynamic environment. Spreading activation explains the predictive top-down effect of knowledge. These processes select the group of the most suitable websites (context) in response to the current conditions (e-commerce activities) while the system continues working towards the user objective goal.
URI: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/3921
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล:INF-04. บทความที่ประชุมวิชาการ (ระดับนานาชาติ)

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม รายละเอียด ขนาดรูปแบบ 
INCEB2007_SAA_Masakul_Submitted.pdf205.06 kBAdobe PDFดู/เปิด


รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น