Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/7001
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorบุญญวัฒน์ อักษรกิตต์th_TH
dc.contributor.authorวรรษมนต์ สันติศิริth_TH
dc.contributor.authorอัศวิน วงศ์วิวัฒน์th_TH
dc.date.accessioned2020-10-22T09:34:40Z-
dc.date.available2020-10-22T09:34:40Z-
dc.date.issued2563-06-01-
dc.identifier.citation้http://ird.rmutto.ac.thth_TH
dc.identifier.issn22866922-
dc.identifier.urihttp://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/7001-
dc.description.abstractThis research has objective 1) to study factor of delay aircraft 2) to study factor of on time aircraft and 3) to compare between delay factor and on time factor aircraft. Research methodology: we use random sampling to department of flight planning in one Airline of Asia Region which has 8 staffs and tools in this research is semi - structured interview which was valid by data triangulation. The result found that the most delay factor is air traffic control, passenger/baggage and weather, and technical respectively. The most on time aircraft is teamwork and air traffic control, weather, passenger/baggage, readiness of aircraft, and ramp service respectively. When compare between factor we found that the same factor are passenger/baggage, air traffic control, and weather.th_TH
dc.language.isothth_TH
dc.publisherวรสารสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลตะวันออกth_TH
dc.subjecton timeth_TH
dc.subjectdelayth_TH
dc.titleการวิเคราะห์และเปรียบเทียบปัจจัยการล่าช้าและการตรงต่อเวลาของสายการบินแห่งหนึ่งในภูมิภาคเอเซียth_TH
dc.typeArticleth_TH
Appears in Collections:CLS-02. บทความวิชาการ/วิจัย (วารสารระดับชาติ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
เอกสารผศ.pdf1.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.