Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/8011
Title: ปัจจัยเชิงเหตุและผลของนวัตกรรมแบบเปิดของร้านอาหารในประเทศไทย
Authors: สันติ กระแจะจันทร์
ณัฐสพันธ์ เผ่าพันธ์
Keywords: ร้านอาหาร
นวัตกรรมแบบเปิด
ความคิดสร้างสรรค์ขององค์กร
Restaurant
Open innovation
Organizational Creativity
Issue Date: October-2564
Citation: สันติ กระแจะจันทร์ และ ณัฐสพันธ์ เผ่าพันธ์. (2564). ปัจจัยเชิงเหตุและผลของนวัตกรรมแบบเปิดของร้านอาหารในประเทศไทย. Journal of Roi Kaensarn Acadami ศูนย์พัฒนาการเรียนรู้สมัยใหม่. ปีที่ 6 ฉบับที่ 10 (ตุลาคม 2564). หน้า 239-254.
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ (1) เพื่อศึกษาปัจจัยของนวัตกรรมแบบเปิดของร้านอาหารในประเทศไทย (2) เพื่อศึกษารูปแบบความสัมพันธ์เชิงโครงสร้างสาเหตุของนวัตกรรมแบบเปิดของร้านอาหารในประเทศไทย เป็นการวิจัยแบบผสมผสาน กลุ่มตัวอย่างจำนวน 510 ร้าน คัดเลือกร้านที่เปิดบริการมากกว่า 3 ปี ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบง่าย เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือแบบสำรวจ และแบบสัมภาษณ์เชิงลึก โดยใช้โปรแกรมทางสถิติในการวิเคราะห์ข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า (1) นวัตกรรมแบบเปิดขององค์กรและความคิดสร้างสรรค์ขององค์กร ส่งผลทางตรงต่อความได้เปรียบในการแข่งขันขององค์กร (2) รูปแบบความสัมพันธ์เชิงโครงสร้างสาเหตุของนวัตกรรมแบบเปิดของร้านอาหารในประเทศไทย ประกอบด้วย การประสานงานกันระหว่างองค์กร มีการเปิดกว้างจากหน่วยงานภายนอก และมีนวัตกรรมที่สามารถใช้ประโยชน์ได้ The purpose of this study was to (1) study factors affecting the open innovation of restaurants in Thailand (2) study factors of the open innovation of restaurants in Thailand and (3) study the causal structural relationship of the open innovation of restaurants in Thailand. Mixed methods were used in this research. A simple randomization was made to search for stores older than 3 years. A total of 510 stores were the samples. Data was obtained from questionnaires and in-depth interviews and was analyzed using a statistical software. The results were as follows (1) the open innovation of the organization and organizational Creativity directly give advantage on competition of the organization (2) the causal structural relationship of the open innovation of restaurants in Thailand in consists of a coordination between organizations, and acceptance from the external organizations, and utilizable innovation.
URI: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/8011
Appears in Collections:GRA-02. บทความวิชาการ/วิจัย (วารสารระดับชาติ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools