กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/9265
ระเบียนเมทาดาทาแบบเต็ม
ฟิลด์ DC ค่าภาษา
dc.contributor.authorพลพิพัฒน์ วัฒนเศรษฐานุกุลth_TH
dc.contributor.authorชินกฤต ศรีสุขth_TH
dc.contributor.authorวีดารัตน์ พานทองth_TH
dc.contributor.authorนิษฐ์ฐา พีระชัยภาวงศ์th_TH
dc.contributor.authorสิรินธร สินจินดาวงศ์.th_TH
dc.date.accessioned2023-07-28T00:50:29Z-
dc.date.available2023-07-28T00:50:29Z-
dc.date.issued2565-12-
dc.identifier.citation18(2): ก.ค.-ธ.ค.th_TH
dc.identifier.urihttp://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/9265-
dc.description.abstractThe objectives of this research were (1) to study the current and desirable conditions of Environmental Education for Sustainable Development Schools (2) to study the necessary needs for the development of Environmental Education for Sustainable Development Schools (Eco-school) and (3) to study the guidelines for the development of Environmental Education for Sustainable Development School under the Secondary Educational Service Area Office Bangkok 2. The research model mixed-methods research with a sample group from the Committee of Environmental Education Sustainable Development School (Eco-Committee), a simple random sampling of 226 people and 9 experts. The research instruments consisted of questionnaires and group discussions in which content validity was examined by experts. data were analyzed using percentage, mean, standard deviation, and descriptive analysis. The results of the research were as follows: (1) the current conditions of Environmental Education for Sustainable Development School as a whole was at moderate level and the desirable condition of Environmental Education for Sustainable Development School as a whole was at the highest level. (2) the greatest necessary need for the development of and Environmental Education for Sustainable Development School was the development of outcomes that occur to learners. (3) guidelines for the development of Environmental Education for Sustainable Development Schools consist of environmental education management, curriculum and process of environmental learning management, natural resources,and environmental management in schools, participation and network for environmental education, and the outcomes that occur to learners.th_TH
dc.language.isothth_TH
dc.publisherวารสารการจัดการสิ่งแวดล้อม.th_TH
dc.subjectโรงเรียนสิ่งแวดล้อมศึกษาth_TH
dc.subjectการพัฒนาth_TH
dc.subjectสำนักเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาth_TH
dc.titleสภาพปัจจุบันและสภาพที่พึงประสงค์ของการพัฒนาโรงเรียนสิ่งแวดล้อมศึกษา เพื่อการพัฒนาที่ยั่งยืน สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา กรุงเทพมหานคร เขต 2th_TH
dc.title.alternativeCurrent and Desirable Conditions of Environmental Education for Sustainnable Development school (Eco-school) Under the Scondary Educational Service Area Office Bankok 2th_TH
dc.typeArticleth_TH
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล:GRA-02. บทความวิชาการ/วิจัย (วารสารระดับชาติ)

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม รายละเอียด ขนาดรูปแบบ 
บทความวิจัย สิ่งแวดล้อมศึกษา 2565.pdf2.36 MBAdobe PDFดู/เปิด


รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น

เครื่องมือสำหรับผู้ดูแลระบบ