ผลการสอนแบบกรณีศึกษาที่มีผลต่อการเรียนรู้และความพึงพอใจของนักศึกษาในรายวิชา ITB373 การจัดการการส่งออกและนําเข้า สาขาวิชาธุรกิจระหว่างประเทศ มหาวิทยาลัยศรีปทุม
กำลังโหลด...
วันที่
2556
ผู้เขียน
ชื่อวารสาร
วารสาร ISSN
ชื่อหนังสือ
สำนักพิมพ์
Sripatum University
เชิงนามธรรม
The proposes of this research were to examine The Effect of Learning Achievement and
Satisfaction on ITB373 Export and Import Management by Teaching with Case Study, Faculty of
Business Administration. The research was also extended to investigation on opinions regarding to
case study approach used in the class.
After collecting 88 students who enrolled ITB373 Export and Import Management in the first
semester of B.E. 2556 by questionnaire, a computer package was used to calculate statistics such as
percentage, mean, and standard deviation.
Results showed that students significantly improve their knowledge in the Export documents
and Barriers on imports, exports of Thailand. Regarding to student satisfactions, the average level of
satisfaction was in “good level”. Participants also provide useful suggestions for instructional
practices. For example, appropriate suitable time program should be appointed, and variety of case
study from electronic channels would help better understanding of the student
คำอธิบาย
คำหลัก
Instructional Practice, Learning Achievement, Case Study, Export and Import Management
การอ้างอิง
-