อรศุภางค์ คงพิทักษ์และ ผุสดี กลิ่นเกษร2566-07-302023-07-302566-01-01https://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/9278The purposes of this research were to: 1) develop the cooperative integrated reading and composition (circ) with gamification technique for development of spelling abilities, and 2) compare spelling abilities before and after students were taught by learning the cooperative integrated reading and composition (circ) with gamification technique. The samples group of this research were 25 Prathom-suksa 4 students during first semester, 2022 academic year, at Watpratoomkanawat school. The research tools were 1) lesson plan of the cooperative integrated reading and composition (circ) with gamification, and 2) evaluation form of the writing word spelling abilities. Data analysis used in the study were mean, standard deviation, and dependent t-test. The statistical data analysis were mean, standard deviation and t-test dependent. The results revealed that: 1 . The process of the cooperative integrated reading and composition (circ) with gamification technique included 5 steps: Phase 1) Prepare, Phase 2) Teach, Phase 3) Group activities, Phase 4) Lesson summary, and Phase 5) Evaluate and awards. The lesson plan is in the excellent level (X̅ = 4.95, S.D. = 0.21) 2 . The results of the level of spelling abilities after using the cooperative integrated reading and composition (circ) with gamification technique were higher with a statistical significance at a level of .05.thความสามารถการเขียนสะกดคำ; การเรียนรู้แบบร่วมมือบูรณาการการอ่านและการเขียน; เทคนิคเกมมิฟิเคชันการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือบูรณาการการอ่านและการเขียน (CIRC) ร่วมกับเทคนิคเกมมิฟิเคชันเพื่อพัฒนาความสามารถการเขียนสะกดคําของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4Article