Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/7227
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorผศ.ดร.ประเสริฐ สิทธิจิรพัฒน์th_TH
dc.contributor.authorผศ.ดร.กัลยารัตน์ ธีระธนชัยกุลth_TH
dc.contributor.authorนลินรัตน์ รัตนพวงทองth_TH
dc.contributor.authorนันทิภา ทองไชยth_TH
dc.contributor.authorณัชชา อบอุ่นth_TH
dc.date.accessioned2021-01-29T07:28:36Z-
dc.date.available2021-01-29T07:28:36Z-
dc.date.issued2563-12-18-
dc.identifier.citationการประชุมวิชาการระดับชาติและนานาชาติ มหาวิทยาลัยศรีปทุม ครั้งที่ 15 ประจา ปี 2563th_TH
dc.identifier.urihttp://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/7227-
dc.descriptionThis research aimed to study the buyer satisfaction at Ying Charoen market, Saphanmai, Bangkok. Samples were 400 people, who come to use the services at Ying Charoen market, Saphanmai. The accidental sampling was employed in this study. This research used questionnaire as the data collection. The statistics used for data analysis in this study are as follows: frequency, percentage, mean and standard deviation. The results of the research showed that the overall level of service satisfaction, in all 5 aspects, was at a high level. When classified by highest to lowest average, there were as followed: customer response; guarantee/confidence; appearance; reliability and trust, and taking care of customers individually, in respectively.th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความพึงพอใจของผู้ซื้อสินค้าในตลาดสดยิ่งเจริญ สะพานใหม่ กรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาวิจัยครั้งนี้ คือ ประชาชนที่มาใช้บริการที่ตลาดสดสะพานใหม่ จานวน 400 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างการแบบบังเอิญ (Accidental sampling) รวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลในการศึกษาครั้งนี้ ได้แก่ ค่าความถี่ และค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และ ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัย พบว่า ภาพรวมระดับความพึงพอใจในการใช้บริการ ทั้ง 5 ด้าน อยู่ในระดับมากทุกด้าน โดยเรียงตามค่าเฉลี่ยสูงสุดไปหาน้อยที่สุด ได้แก่ ด้านการตอบสนองลูกค้า ด้านการรับประกัน/ ความมั่นใจ ด้านรูปลักษณ์ ด้านความน่าเชื่อถือและไว้วางใจ ด้านการดูแลเอาใจใส่ลูกค้าเป็นรายบุคคล ตามลาดับth_TH
dc.description.sponsorshipไม่มีth_TH
dc.language.isothth_TH
dc.relation.ispartofseriesครั้งที่ 15th_TH
dc.relation.ispartofseriesปี 2563th_TH
dc.subjectความพึงพอใจของผู้ซื้อสินค้าth_TH
dc.subjectตลาดสดยิ่งเจริญ สะพานใหม่ กรุงเทพมหานครth_TH
dc.titleความพึงพอใจของผู้ซื้อสินค้าในตลาดสดยิ่งเจริญ สะพานใหม่ กรุงเทพมหานครth_TH
dc.title.alternativeTHE BUYER SATISFACTION AT YING CHAROEN MARKET, SAPHANMAI, BANGKOKth_TH
dc.typeArticleth_TH
Appears in Collections:BUS-05. บทความที่ประชุมวิชาการ (ระดับชาติ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ประเสริฐSPU2020ตลาดยิ่งเจริญ.pdfบทความหลัก234.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.