Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/8709
Title: การสร้างระบบการรักษาฐานของลูกค้าของธุรกิจร้านอาหารแบบดั้งเดิมเพื่อผลสําเร็จขององค์กร
Authors: จักรรัตน์ กนะกาศัย
อุทัยรัตน์ เมืองแสน
Keywords: การรักษาฐานของลูกค้า
ผลสําเร็จขององค์กร
ธุรกิจร้านอาหาร
Issue Date: June-2022
Citation: จักรรัตน์ กนะกาศัย และ อุทัยรัตน์ เมืองแสน. (2565). การสร้างระบบการรักษาฐานของลูกค้าของธุรกิจร้านอาหารแบบดั้งเดิมเพื่อผลสําเร็จขององค์กร. วารสารรัชต์ภาคย์ ปีที่ 16 ฉบับที่ 46 ประจำเดือน พฤษภาคม-มิถุนายน 2565 หน้า 405-419
Abstract: The purpose of this research was to study the causal factors of Service marketing mix of information technology and social marketing That affects the retention of customers. To study the causal factors of Service marketing mix information technology and social marketing that affect the modern business operation of the traditional restaurant business for the success of the organization. and to model the customer retention system of the traditionalrestaurant business for corporate success. The participants were 544 people who were Restaurant business operators in Thailand by stratified sampling. The research instrument was a questionnaire. The statistics used to analyze the data were mean, standarddeviation, and using the Structural Equation Model with Partial Least Squares technique for testing hypotheses. The findings revealed that service marketing mix factor information technology factor Social Media Marketing Factors That affect the retention of customers in the traditional restaurant business for the success of the organization the overall level is at a high level. In customer retention studies and modern business operations, the overall level is at a high level. and modeling on building customer retention systems of traditional restaurant businesses for corporate success found that the structural equation modeling model was appropriate to blend with the empirical data. The research highlights the importance of understanding the influence and causal relationship patterns of building a traditional restaurant customer retention system for corporate success. การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยเชิงสาเหตุด้านส่วนประสมการตลาดบริการ ด้านเทคโนโลยีสารสนเทศ และด้านการตลาดบนโซเชียล ที่ส่งผลต่อการรักษาฐานลูกค้าเพื่อศึกษาปัจจัยเชิงสาเหตุ ด้านส่วนประสมการตลาดบริการ ด้านเทคโนโลยีสารสนเทศ และด้านการตลาดบนโซเชียลที่ส่งผลต่อการดําเนินงานธุรกิจที่ทันสมัยของธุรกิจร้านอาหารแบบดั้งเดิมเพื่อผลสําเร็จขององค์กรและเพื่อสร้างแบบจําลองระบบการรักษาฐานของลูกค้าของธุรกิจร้านอาหารแบบดั้งเดิมเพื่อผลสําเร็จขององค์กรกลุ่มตัวอย่างได้แก่ผู้ประกอบการธุรกิจร้านอาหารในประเทศไทย จํานวน 544รายสุ่มตัวอย่างแบบแบ่งชั้นเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ แบบสอบถามวิเคราะห์ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและทดสอบสมมติฐานด้วยการวิเคราะห์สมการโครงสร้างด้วยเทคนิควิธี Partial Least Squareผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการ ปัจจัยเทคโนโลยีสารสนเทศปัจจัยการตลาดโซเชียลมีเดียส่งผลต่อการรักษาฐานลูกค้าในภาพรวมอยู่ในระดับมาก สําหรับการศึกษาการรักษาฐานลูกค้าและการดําเนินงานของธุรกิจที่ทันสมัยในภาพรวมอยู่ในระดับมากและแบบจําลองการสร้างระบบการรักษาฐานของลูกค้าของธุรกิจร้านอาหารแบบดั้งเดิมเพื่อผลสําเร็จขององค์กรพบว่าโมเดลแบบจําลองสมการเชิงโครงสร้างมีความเหมาะสมกลมกลืนกับข้อมูลเชิงประจักษ์ผลวิจัยชี้ให้เห็นถึงความสําคัญในการทําความเข้าใจถึงอิทธิพลและรูปแบบความสัมพันธ์เชิงสาเหตุของการสร้างระบบการรักษาฐานของลูกค้าของธุรกิจร้านอาหารแบบดั้งเดิมเพื่อผลสําเร็จขององค์กร
URI: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/8709
ISSN: 1905-2243
Appears in Collections:GRA-02. บทความวิชาการ/วิจัย (วารสารระดับชาติ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools