Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/8710
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorธนิดา ภูสุวรรณ์th_TH
dc.contributor.authorอุทัยรัตน์ เมืองแสนth_TH
dc.date.accessioned2022-11-23T05:19:49Z-
dc.date.available2022-11-23T05:19:49Z-
dc.date.issued2022-10-
dc.identifier.citationธนิดา ภูสุวรรณ์ และ อุทัยรัตน์ เมืองแสน (2565). ปัจจัยเชิงสาเหตุที่ส่งผลต่อสมรรถนะผู้นําทีม และผลการดําเนินงานของธุรกิจขายตรงในประเทศไทย. วารสารรัชต์ภาคย์ ปีที่ 16 ฉบับที่ 48 ประจำเดือน กันยายน-ตุลาคม 2565 หน้า 331-348.th_TH
dc.identifier.issn1905-2243-
dc.identifier.urihttp://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/8710-
dc.description.abstractThis research aims to study the level of causal factors corporate culture in terms of innovation capability at the enterprise level and job satisfaction that affects team leader competence and direct sales business operations. To study the level of competency of the team leader and the operations of the direct selling business and to study the causal factors of organizational culture in terms of innovation capability at the enterprise level and job satisfaction that affects the performance of the direct selling business in Thailand which is a quantitative research research. The sample group includes 491 direct selling business operators in Thailand. The research tool was a questionnaire, analyze, mean, standard deviation, and analyzing the structural equations using the Partial Least Square technique. The findings revealed that corporate culture factor in terms of innovation capability at the enterprise level overall, it is at a high level. Job satisfaction factor overall, it's at the highest level. for team leadership competence overall, it is at a high level. and business operations overall, it's at the highest level. A model for developing team leadership competencies and the performance of the direct selling business in Thailand was found that the structural equation modeling was consistent with the empirical data. The findings highlighted to the importance of understanding the influence and causal relationship patterns in the development of team leadership competencies and the performance of the direct selling business in Thailand.การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับปัจจัยเชิงสาเหตุ ด้านวัฒนธรรมองค์กร ด้านความสามารถทางนวัตกรรมระดับองค์กร และด้านความพึงพอใจในงานที่ส่งผลต่อสมรรถนะผู้นําทีมและการดําเนินงานของธุรกิจขายตรงเพื่อศึกษาระดับสมรรถนะผู้นําทีมและการดําเนินงานของธุรกิจขายตรงและเพื่อศึกษาปัจจัยเชิงสาเหตุด้านวัฒนธรรมองค์กร ด้านความสามารถทางนวัตกรรมระดับองค์กร และด้านความพึงพอใจในงานที่ส่งผลต่อผลการดําเนินงานของธุรกิจขายตรงในประเทศไทยโดยเป็นการวิจัยการวิจัยเชิงปริมาณกลุ่มตัวอย่างได้แก่ผู้ประกอบการธุรกิจขายตรงในประเทศไทยจํานวน 491 รายเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ แบบสอบถามวิเคราะห์ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและวิเคราะห์สมการโครงสร้างด้วยเทคนิควิธี Partial Least Squareผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยด้านวัฒนธรรมองค์กร ด้านความสามารถทางนวัตกรรมระดับองค์กร ในภาพรวมอยู่ในระดับมากปัจจัยด้านความพึงพอใจในงานในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุดสําหรับสมรรถนะผู้นําทีมในภาพรวมอยู่ในระดับมากและการดําเนินงานของธุรกิจ ในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุดและแบบจําลองการพัฒนาสมรรถนะผู้นําทีมและผลการดําเนินงานของธุรกิจพบว่าโมเดลแบบจําลองสมการเชิงโครงสร้างมีความเหมาะสมกลมกลืนกับข้อมูลเชิงประจักษ์ผลวิจัยชี้ให้เห็นถึงความสําคัญในการทําความเข้าใจถึงอิทธิพลและรูปแบบความสัมพันธ์เชิงสาเหตุของการพัฒนาสมรรถนะผู้นําทีมและผลการดําเนินงานของธุรกิจขายตรงในประเทศไทยth_TH
dc.subjectปัจจัยเชิงสาเหตุth_TH
dc.subjectสมรรถนะผู้นําทีมth_TH
dc.subjectผลการดําเนินงานth_TH
dc.subjectธุรกิจขายตรงth_TH
dc.titleปัจจัยเชิงสาเหตุที่ส่งผลต่อสมรรถนะผู้นําทีม และผลการดําเนินงานของธุรกิจขายตรงในประเทศไทยth_TH
dc.typeArticleth_TH
Appears in Collections:GRA-02. บทความวิชาการ/วิจัย (วารสารระดับชาติ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools