กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/8812
ชื่อเรื่อง: DISCOVERY LEARNING ENHANCE STUDENTS’PERCEPTION OF MATHEMATICS LEARNING IN PRIMARY SCHOOL
ชื่อเรื่องอื่นๆ: DISCOVERY LEARNING ENHANCE STUDENTS’PERCEPTION OF MATHEMATICS LEARNING IN PRIMARY SCHOOL
ผู้แต่ง/ผู้ร่วมงาน: RUIMIN HUANG
คำสำคัญ: DISCOVERY LEARNING
TRADITIONAL LEARNING
PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS EDUCATION
PERCEPTION
วันที่เผยแพร่: 2565
สำนักพิมพ์: มหาวิทยาลัยศรีปทุม
แหล่งอ้างอิง: RUIMIN HUANG..2021. "DISCOVERY LEARNING ENHANCE STUDENTS’PERCEPTION OF MATHEMATICS LEARNING IN PRIMARY SCHOOL." สารนิพนธ์ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชานวัตกรรมการเรียนรู้และการสอน วิทยาลัยบัณฑิตศึกษาด้านการจัดการ มหาวิทยาลัยศรีปทุม.
บทคัดย่อ: The purposes of this study were: 1) study discover learning enhance students' perception of mathematics learning in Primary School., and 2) to compare students' perception of mathematics learning between traditional learning and discovery learning. Target group was 60 students Hongyun primary school in Kunming, Yunnan Province, China. Research tools were interview, and questionnaire. Before the teaching experiment, the researcher used 23 structured questions to target group 60 students, and divided them into 1) experimental group (discovery learning)-discovery and control group (discovery learning)-tradition, with 30 students in each group. The researcher pretested the learning effect of each group before applying, the discovery learning method. Then the students in the experimental group (discovery learning) and the control group (traditional learning) were given test papers to test and score the basic knowledge of mathematics and scores in the first half of the year. Statistical analysis was the total score, average, score, mean, standard deviation and percentage.
รายละเอียด: ตารางและรูปภาพประกอบ
URI: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/8812
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล:SITI-11. การค้นคว้าอิสระ/สารนิพนธ์

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม รายละเอียด ขนาดรูปแบบ 
64503237 Ruimin Huang.pdf1.39 MBAdobe PDFดู/เปิด


รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น