Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/9188
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorชิษณุอัมพรายน์ และ ไพจิตร ผาวันth_TH
dc.date.accessioned2023-06-09T10:01:24Z-
dc.date.available2023-06-09T10:01:24Z-
dc.date.issued2023-05-19-
dc.identifier.citationชิษณุอัมพรายน์ และ ไพจิตร ผาวัน (2023) การปรับปรุงคุณภาพชั้นพื้นทางด้วยมวลรวมจากพื้นทางเดิมผสมปูนซีเมนต์กรณีศึกษาทางหลวงชนบท ปท. 3028th_TH
dc.identifier.isbn978-974-625-991-0-
dc.identifier.urihttp://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/9188-
dc.description.abstractThis research aims to improve the quality of the original soil in base layer so that it can be reused by mixing with cement. The results of the original soil properties test showed that the gradation and %CBR were within the accepted criteria. The moisture content that produces the maximum density is equal to 6.90%. Then, the soil samples were mixed with cement at the amount of 3, 4 and 5 percent by total mass and tested for Unconfined Compressive Strength (UCS). The linear regression model was built as UCS = 6.23 (% Cement) + 10.51. The prediction of appropriate amount of cement is 1.12% when setting the UCS value to be 17.50 ksc.th_TH
dc.language.isothth_TH
dc.publisherคณะวิศวกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนครth_TH
dc.subjectดินชั้นพื้นทาง; การทดสอบค่ากำลังอัดแกนเดียวth_TH
dc.titleการปรับปรุงคุณภาพชั้นพื้นทางด้วยมวลรวมจากพื้นทางเดิมผสมปูนซีเมนต์กรณีศึกษาทางหลวงชนบท ปท. 3028th_TH
dc.title.alternativeQuality improvement of the road base by using the demolished road base as aggregate mixed with cement: Case study at rural road PTE.3028th_TH
dc.typeOtherth_TH
Appears in Collections:EGI-05. บทความที่ประชุมวิชาการ (ระดับชาติ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.