Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/9743
Title: การศึกษาส่วนผสมทางการตลาดและพฤติกรรมผู้บริโภคที่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการซื้อที่อยู่อาศัยแนวราบในจังหวัดสมุทรปราการ
Other Titles: A STUDY O MARKETING MIXES AND CONSUMER BEHAVIORS AECTING SATISACTION IN BUYING OW-RISE HOUSING IN SAMUT PRAKAN
Authors: รัชชานนท์ ศรีศุภร
ณัฐสพันธ์ เผ่าพันธ์
Keywords: ประชากรศาสตร์
ส่วนผสมทางการตลาด
พฤติกรรมผู้บริโภคและความพึงพอใจ
Demography
Marketing Mix
Consumer Behavior and Satisfaction
Issue Date: July-2566
Citation: รัชชานนท์ ศรีศุภร และ ณัฐสพันธ์ เผ่าพันธ์. (2566). การศึกษาส่วนผสมทางการตลาดและพฤติกรรมผู้บริโภคที่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการซื้อที่อยู่อาศัยแนวราบในจังหวัดสมุทรปราการ. Proceedings o The 11 th Regiona Conerence on Graduate Research, 8 July 2023, Sripatum University, Bangkok, Thaiand, p. 243-254.
Abstract: การศึกษาส่วนผสมทางการตลาดและพฤติกรรมผู้บริโภคทีส่งผลต่อความพึงพอใจในการซื้อทีอยู่อาศัยแนวราบในจังหวัดสมุทรปราการ มีวัตถุประสงค์ 1.เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาด(4Ps) พฤติกรรมผู้บริโภค และความพึงพอใจในการซื้อทีอยู่อาศัยแนวราบในจังหวัดสมุทรปราการ 2.เพื่อศึกษาอิทธิพลของส่วนประสมทางการตลาด(4Ps)ทีมีต่อความพึงพอใจในการซื้อทีอยู่อาศัยแนวราบในจังหวัดสมุทรปราการ 3.เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างส่วนประสมทางการตลาด(4Ps)และความพึงพอใจในการซื้อทีอยู่อาศัยแนวราบในจังหวัดสมุทรปราการ4.เพื่อศึกษาเปรียบเทียบพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อทีอยู่อาศัยแนวราบในจังหวัดสมุทรปราการจําแนกตามตัวแปรปัจจัยประชากรศาสตร์ ผลการศึกษาพบว่า เครืองมือทีใช้ในการวิจัยครังนี้เป็นแบบสอบถาม (questionnaire) พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็น เพศหญิง อายุ 20 – 30 ปี ระดับการศึกษาระดับปริญญาตรีหรือเทียบเท่า สถานภาพโสด อาชีพพนักงานเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 – 30,000 บาท มีจำนวนสมาชิกในครอบครัว 2-4 คน ผลการวิเคราะห์เชิงพรรณนาเกี่ยวกับส่วนประสมทางการตลาดพฤติกรรมผู้บริโภคและความพึงพอใจ จำนวน 400 คน พบว่ามีระดับความคิดเห็นในภาพรวมในระดับเห็นด้วยมาก ซึงส่วนประสมทางการตลาดหากแยกเป็นองค์ประกอบ พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ (Product) ด้านราคา (Price) ด้านช่องทางการการจัดจําหน่าย (Pace) ด้านการส่งเสริมทางการตลาด (Promotion) ด้านพฤติกรรมผู้บริโภคพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ ลักษณะบ้านทีซื้อเป็นบ้านเดียวระยะเวลาทีวางแผนตัดสินใจซื้อบ้านมากกว่า 1 ปีขึนไป ขนาดของบ้าน 101-150 ตารางวา งบประมาณในการซื้อบ้านไม่เกิน3,000,000 บาท ระยะเวลาทีต้องการผ่อนชําระ 10-20 ปี จํานวนเงินทีต้องการวาเงินดาวน์ 15% A Study of Marketing Mixes and Consumer Behaviors Affecting Satisfaction in Buying Low-Rise Housing in Samut Prakan Province have a purpose 1. To study the marketing mix (4Ps) consumer behavior 2. To study the influence of marketing mix (4Ps) on the satisfaction of buying low-rise housing in Samut Prakan Province The relationship between marketing mix (4Ps) and satisfaction in buying low-rise housing in Samut Prakan Province. The study found that The instrument used in this research was a questionnaire. (questionnaire) It was found that most of the respondents were female, aged 20-30 years, bachelor's degree or equivalent, single status, private employee occupation. The average monthly income is 15,001 – 30,000 baht. There are 2-4 family members. The results of a descriptive analysis on the marketing mix. Consumer Behavior and Satisfaction of 400 people found that the overall level of opinion was at a very agree level. The marketing mix, if separated into components, found that the product (x"= 4.6, S.D. = 0.71), the price (Price) (x"= 4.55 S.D. = 0.75), the distribution channel (Place) (x"= 4.6 S.D. = 0.71) Marketing promotion (x"= 4.55 S.D. = 0.78) Consumer behavior found that most respondents The type of house purchased is a detached house. The period of time when planning to buy a house for more than 1 year, the size of the house is 101-150 square meters, the budget for buying a house is not more than 3,000,000 baht, the required installment period is 10-20 years, the required amount is a 15% down payment.
URI: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/9743
Appears in Collections:GRA-05. บทความที่ประชุมวิชาการ (ระดับชาติ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools