Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/9745
Title: การสร้างแบบจําลองของการสื่อสารการตลาดดิจิทัลแบบบูรณาการกับการตัดสินใจซื้อ
Other Titles: THE MODELING OF INTEGRATED DIGITAL MARKETING COMMUNICATIONS WITH PURCHASING DECISIONS
Authors: นฤดม ต่อเทียนชัย
วิชิต อู่อ้น
Keywords: กลยุทธ์ธุรกิจ
การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ
การตัดสินใจซื้อ
Business strategy
Integrated Marketing Communication
Purchase Decision
Issue Date: April-2567
Citation: นฤดม ต่อเทียนชัย และ วิชิต อู่อ้น. (2567). การสร้างแบบจําลองของการสื่อสารการตลาดดิจิทัลแบบบูรณาการกับการตัดสินใจซื้อ. วารสาร มจร การพัฒนาสังคม. ปีที่ 9 ฉบับที่ 1 มกราคม – เมษายน 2567. หน้า 43-57.
Abstract: การสื่อสารการตลาดดิจิทัลแบบบูรณาการ (Integrated Digital Marketing Communications -DIMC) เป็นการจัดกิจกรรมสื่อสารการตลาเชิงกลยุทธ์เพื่อให้เกิดความมั่นใจว่าข้อความ ภาพ และเสียงที่สื่อสารการตลาดไปนั้นสอดคล้องกับสินค้าและสร้างผลลัพธ์ทางการตลาดได้อย่างมีประสิทธิภาพและสอดคล้องกับการเติบโตของสื่อสังคมออนไลน์ และเทคโลยีที่ทําให้เกิดการเปลี่ยนแปลงพฤติกรรมของผู้ใช้งานอย่างมีนัยสําคัญจึงทําให้การสื่อสารการตลาดดิจิทัลแบบบูรณาการจึงมีความจําเป็นอย่างมากกับธุรกิจที่กําลังมีการพัฒนา บทความนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อนําเสนอความรู้จากการทบทวนวรรณกรรมการสื่อสารการตลาดดิจิทัลแบบบูรณาการ เพื่ออธิบายถึงความหมายและความเป็นมา องค์ประกอบ ได้แก่ เทคโนโลยีดิจิทัลตัวแปรที่ได้รับความนิยมได้แก่ สื่อสังคมออนไลน์พฤติกรรมการเลือกใช้และพฤติกรรมการรับรู้ในด้านของการตลาดแบบมุ่งเน้นมีตัวแปรที่ได้รับความนิยม ได้แก่ การมุ่งเน้นลูกค้าการมุ่งเน้นคู่แข่งขัน และการประสานงานในองค์กรในด้านของตราสินค้า มีตัวแปรที่ได้รับความนิยม ได้แก่ องค์ประกอบภายนอกผลิตภัณฑ์ คุณประโยชน์ของผลิตภัณฑ์คุณค่าตราสินค้า และบุคลิกตราสินค้า ที่ส่งผลต่อการสื่อสารการตลาดดิจิทัลแบบบูรณาการซึ่งจากการทบทวนวรรณกรรมพบว่าตัวแปรที่ได้รับความนิยมใช้ศึกษาทางด้านการสื่อสารการตลาดดิจิทัลแบบบูรณาการประกอบด้วย การโฆษณา การประชาสัมพันธ์การส่งเสริมการตลาด การขายโดยพนักงานและการตลาดทางตรง โดยจากการทบทวนวรรณกรรมพบว่าการสื่อสารการตลาดดิจิทัลแบบบูรณาการณ์ทําให้เกิดการตัดสินใจซื้อโดยตัวแปรที่พบว่าที่ทําให้เกิดการตัดสินใจซื้อได้แก่ ความรู้สึก ความเชื่อมั่น และทัศนคติ Integrated Digital Marketing Communications (DIMC) is a strategic marketing communications event to ensure that text, images, and audio marketing communications are aligned with the product and generate marketing results. efficiently and in line with the growth of social media And technology has significantly changed the behavior of users; therefore, integrated digital marketing communications are very necessary for evolving businesses. This article aims to present knowledge from an integrated digital marketing communication literature review. To explain the meaning and background. Elements include digital technology. Variables that are popular include Social media, opt-in behavior, and cognitive behavior in the field of targeted marketing are popular variables: customer-focused, competitive-focused. and coordination in the organization in terms of brand There are popular variants, namely external product composition. Benefits of the product's brand value and brand personality That affects integrated digital marketing communications, and the literature review found that the variables that are popular to study in integrated digital marketing communications include advertising, public relations. marketing promotion Employee Selling and Direct Marketing A literature review found that integrated digital marketing communication drives purchasing decisions. The variables that were found to drive purchasing decisions were feelings, confidence, and attitudes.
URI: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/9745
Appears in Collections:GRA-02. บทความวิชาการ/วิจัย (วารสารระดับชาติ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools