กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/6550
ชื่อเรื่อง: การศึกษาสมรรถนะเครื่องยนต์สเตอร์ลิง
ผู้แต่ง/ผู้ร่วมงาน: เผชิญ จันทร์สา*, อดุลย์ พัฒนภักดี, วิทยา พันธุ์เจริญศิลป์
คำสำคัญ: stirling engine, power of engine, thermal efficiency
วันที่เผยแพร่: 6-กุมภาพันธ์-2562
สำนักพิมพ์: The 58th Kasetsart University Annual Conference
บทคัดย่อ: This paper presents an experimental study to evaluate the performance of the artificial stirling engine. The alpha type of a small stirling engine has been fabricated with bore and stroke of both of hot cylinder and cold cylinder are 20 mm and 30 mm respectively. For the connecting rod length, there are 79 mm for the hot cylinder and 58 mm for the cold cylinder. A frame of the burner of a gas welding machine is used as the heat source for the artificial stirling engine. The results show that the artificial stirling engine can start continually cranking with the speed of 352 rpm at the outside temperature surface of hot cylinder is 248 °C and the surface temperature difference between hot and cold cylinder is about 109 °C. The artificial stirling engine can operate to the maximum speed about 789 rpm with the outside temperature surface of hot cylinder is 305 °C and the surface temperature difference between hot and cold cylinder is 137.5 °C. The calculation can be found that the indicated power of the artificial stirling engine is 85 W and the average thermal efficiency is 44.5 %
URI: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/6550
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล:EGI-05. บทความที่ประชุมวิชาการ (ระดับชาติ)

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม รายละเอียด ขนาดรูปแบบ 
630128_บทความ การศึกษาสมรรถนะเครื่องยนต์สเตอร์ลิง.pdf1.15 MBAdobe PDFดู/เปิด


รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น