Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/7156
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorอดุลย์ พัฒนภักดีth_TH
dc.contributor.authorธนประเสริฐ เพชรล้อมทองth_TH
dc.contributor.authorเผชิญ จันทร์สาth_TH
dc.date.accessioned2021-01-08T11:32:53Z-
dc.date.available2021-01-08T11:32:53Z-
dc.date.issued2020-12-18-
dc.identifier.citation-th_TH
dc.identifier.urihttp://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/7156-
dc.descriptionการศึกษาขนาดการสั่นสะเทือนของเครื่องยนต์สันดาปภายใน เพี่อที่จะหาค่าขนาดสูงสุดของการสั่นสะเทือนของเครื่องยนต์สำหรับใช้เป็นค่าอ้างอิงในการเปลี่ยนยางรองแท่นเครื่องของรถยนต์th_TH
dc.description.abstractIn this article, the maximum Peak to Peak displacement of a vibration for an internal combustion engine is investigated. The maximum Peak to Peak displacement of an engine vibration can be used as reference value for a replacement of an engine mount instead of a distance 100,000 km. The amount of 39 testing cars which have a same engine mouth, Honda Civic 15 data, Honda City 14 data and Honda Jazz 10 data, had been collected from the Honda car service center during August 2019 -November 2019. The result showed that, for the 1800cc engine (Honda Civic), the maximum Peak to Peak displacement for a replacement of an engine mount is 0.6mm. And also, for 1500cc engine (Honda City &Honda Jazz), the maximum Peak to Peak displacement for a replacement of an engine mount is 0.4mm.th_TH
dc.description.sponsorship-th_TH
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยศรีปทุมth_TH
dc.subjectการสั่นสะเทือนth_TH
dc.subjectยางรองแท่นเครื่องth_TH
dc.titleการวัดค่าการสั่นของเครื่องยนต์ กรณีศึกษา: รถยนต์ฮอนดาth_TH
dc.typeArticleth_TH
Appears in Collections:EGI-05. บทความที่ประชุมวิชาการ (ระดับชาติ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631218_SPUCON2020_การวัดค่าการสั่นสะเทือนของเครื่อง.pdfบทความหลัก435.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.