กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้:
http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/7156
ชื่อเรื่อง: | การวัดค่าการสั่นของเครื่องยนต์ กรณีศึกษา: รถยนต์ฮอนดา |
ผู้แต่ง/ผู้ร่วมงาน: | อดุลย์ พัฒนภักดี ธนประเสริฐ เพชรล้อมทอง เผชิญ จันทร์สา |
คำสำคัญ: | การสั่นสะเทือน ยางรองแท่นเครื่อง |
วันที่เผยแพร่: | 18-ธันวาคม-2020 |
สำนักพิมพ์: | มหาวิทยาลัยศรีปทุม |
แหล่งอ้างอิง: | - |
บทคัดย่อ: | In this article, the maximum Peak to Peak displacement of a vibration for an internal combustion engine is investigated. The maximum Peak to Peak displacement of an engine vibration can be used as reference value for a replacement of an engine mount instead of a distance 100,000 km. The amount of 39 testing cars which have a same engine mouth, Honda Civic 15 data, Honda City 14 data and Honda Jazz 10 data, had been collected from the Honda car service center during August 2019 -November 2019. The result showed that, for the 1800cc engine (Honda Civic), the maximum Peak to Peak displacement for a replacement of an engine mount is 0.6mm. And also, for 1500cc engine (Honda City &Honda Jazz), the maximum Peak to Peak displacement for a replacement of an engine mount is 0.4mm. |
รายละเอียด: | การศึกษาขนาดการสั่นสะเทือนของเครื่องยนต์สันดาปภายใน เพี่อที่จะหาค่าขนาดสูงสุดของการสั่นสะเทือนของเครื่องยนต์สำหรับใช้เป็นค่าอ้างอิงในการเปลี่ยนยางรองแท่นเครื่องของรถยนต์ |
URI: | http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/7156 |
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล: | EGI-05. บทความที่ประชุมวิชาการ (ระดับชาติ) |
แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม | รายละเอียด | ขนาด | รูปแบบ | |
---|---|---|---|---|
631218_SPUCON2020_การวัดค่าการสั่นสะเทือนของเครื่อง.pdf | บทความหลัก | 435.56 kB | Adobe PDF | ดู/เปิด |
รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น