กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/7156
ชื่อเรื่อง: การวัดค่าการสั่นของเครื่องยนต์ กรณีศึกษา: รถยนต์ฮอนดา
ผู้แต่ง/ผู้ร่วมงาน: อดุลย์ พัฒนภักดี
ธนประเสริฐ เพชรล้อมทอง
เผชิญ จันทร์สา
คำสำคัญ: การสั่นสะเทือน
ยางรองแท่นเครื่อง
วันที่เผยแพร่: 18-ธันวาคม-2020
สำนักพิมพ์: มหาวิทยาลัยศรีปทุม
แหล่งอ้างอิง: -
บทคัดย่อ: In this article, the maximum Peak to Peak displacement of a vibration for an internal combustion engine is investigated. The maximum Peak to Peak displacement of an engine vibration can be used as reference value for a replacement of an engine mount instead of a distance 100,000 km. The amount of 39 testing cars which have a same engine mouth, Honda Civic 15 data, Honda City 14 data and Honda Jazz 10 data, had been collected from the Honda car service center during August 2019 -November 2019. The result showed that, for the 1800cc engine (Honda Civic), the maximum Peak to Peak displacement for a replacement of an engine mount is 0.6mm. And also, for 1500cc engine (Honda City &Honda Jazz), the maximum Peak to Peak displacement for a replacement of an engine mount is 0.4mm.
รายละเอียด: การศึกษาขนาดการสั่นสะเทือนของเครื่องยนต์สันดาปภายใน เพี่อที่จะหาค่าขนาดสูงสุดของการสั่นสะเทือนของเครื่องยนต์สำหรับใช้เป็นค่าอ้างอิงในการเปลี่ยนยางรองแท่นเครื่องของรถยนต์
URI: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/7156
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล:EGI-05. บทความที่ประชุมวิชาการ (ระดับชาติ)

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม รายละเอียด ขนาดรูปแบบ 
631218_SPUCON2020_การวัดค่าการสั่นสะเทือนของเครื่อง.pdfบทความหลัก435.56 kBAdobe PDFดู/เปิด


รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น