โลโก้ที่เก็บ
  • ไทย
  • English
  • เข้าสู่ระบบ
    ผู้ใช้ใหม่? คลิกที่นี่เพื่อลงทะเบียน คุณลืมรหัสผ่านของคุณ?
โลโก้ที่เก็บ
  • ชุมชนและคอลเลคชัน
  • SPU-IR ทั้งหมด
  • ไทย
  • English
  • เข้าสู่ระบบ
    ผู้ใช้ใหม่? คลิกที่นี่เพื่อลงทะเบียน คุณลืมรหัสผ่านของคุณ?
  1. หน้าหลัก
  2. เรียกดูตามผู้แต่ง

กำลังเรียกดู โดย ผู้เขียน "Jutarat Laophram"

ตอนนี้กำลังแสดง1 - 1 ของ 1
ผลลัพธ์ต่อหน้า
ตัวเลือกเรียงลำดับ
  • กำลังโหลด...
    รูปภาพขนาดย่อ
    รายการ
    Air Travel Behavior and Attitude of Domestic Passengers toward Low Cost Airline Services
    (CHOPHAYOM JOURNAL, 2562-09) Chuleewan Praneetham; Prasert Sitthijirapat; Jaree Phrommana; Jutarat Laophram
    The purpose of the research was to study the air travel behavior and attitude of domestic passengers toward low-cost airline services. The samples of the study were 400 Thai passengers selected by purposive sampling technique. The research instrument was a questionnaire. The data were analyzed by different methods as follows: percentage and frequency were used to analyzed basic data. Mean and standard deviation were used to analyze attitude toward low-cost airline services. Pearson chi-square was used to analyze the relationship between demographic factors on behavior toward air travel, t-test was used to analyze passengers’ attitudes toward low-cost airline services with different genders, and One-way-ANOVA was used to analyze passengers’ attitude toward low-cost airline services by age, education, and occupation factors. The study indicated that the main objective for flying was leisure. The respondents came along with 2-3 companions. They used service 1-5 times yearly. Most of them traveled on Monday to Friday, reserved air tickets via airline mobile application. They, mostly, bought tickets 1 month in advance, and paid by credit card. Most of them checked in via checked-in counter. They searched and received the information about the airline services from the internet. The research findings revealed that personal factors; gender, age, education, and occupation were highly correlated with consumers’ behavior of low cost airlines at the 0.05 level of statistical significance. The passengers had high level of satisfaction for check-in, boarding service, and baggage services. Results also showed that different gender, age, education, and occupation factors were not difference significantly to attitude of domestic passengers toward low-cost airline services. The information from this research can be used to set a plan for marketing mix strategy of low cost airline in order to increase the number of their customers.

สำนักหอสมุด อาคาร 11 ชั้น 4-7 มหาวิทยาลัยศรีปทุม (กทม.) 2410/2 ถ.พหลโยธิน เขตจตุจักร กรุงเทพฯ 10900

DSpace software

ลิขสิทธิ์ © 2002-2025

  • การตั้งค่าคุกกี้
  • นโยบายความเป็นส่วนตัว
  • ข้อตกลงผู้ใช้
  • ส่งความคิดเห็น