Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/9269
Title: การออกแบบกิจกรรมการเรียนรู้เชิงรุกส่งเสริมทักษะการเขียนเนื้อหาในสื่อวิดีโอไมโครเลิร์นนิ่ง
Other Titles: Active Learning Activity Design for Promoting Content Writing Skills in Video Microlearning Media
Authors: ชยางกูร ภักดีพัฒนกุล
สิรินธร สินจินดาวงศ์.
Keywords: การเรียนรู้เชิงรุก
เนื้อหา
ไมโครเลิร์นนิง
Issue Date: March-2566
Publisher: Journal of Modern Learning Development
Citation: ปีที่ 8 ฉบับที่ 3 ประจําเดือนมีนาคม 2566
Abstract: The objectives of this research are as follows: 1. To design active learning management in order to promote content writing skills in micro-learning media 2. To assess content writing skills in video micro-learning media by the research target group via quota selection according to the condition set for 40 people. This research is a Pre-Experimental Design with one-study group and one-shot case study model. The research tools consist of the following results: 1. Expert interview with 1.00 consistency index. 2. Plan for designing active learning activities to promote content writing skills in media micro-learning at level 5 achievement, the results of which are consistent, linked, and most appropriate. 3. Micro-learning media production evaluation form created according to research protocols with a 5-level score, which is the most appropriate level. The statistical methodologies used in the research are frequency, percentage, mean and standard deviation, one sample t-test.
URI: http://dspace.spu.ac.th/handle/123456789/9269
Appears in Collections:GRA-02. บทความวิชาการ/วิจัย (วารสารระดับชาติ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ชยางกูร Mar 2566.pdf640.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools