การออกแบบกิจกรรมการเรียนรู้เชิงรุกส่งเสริมทักษะการเขียนเนื้อหาในสื่อวิดีโอไมโครเลิร์นนิ่ง

กำลังโหลด...
รูปภาพขนาดย่อ

วันที่

2566-03

ชื่อวารสาร

วารสาร ISSN

ชื่อหนังสือ

สำนักพิมพ์

Journal of Modern Learning Development

เชิงนามธรรม

The objectives of this research are as follows: 1. To design active learning management in order to promote content writing skills in micro-learning media 2. To assess content writing skills in video micro-learning media by the research target group via quota selection according to the condition set for 40 people. This research is a Pre-Experimental Design with one-study group and one-shot case study model. The research tools consist of the following results: 1. Expert interview with 1.00 consistency index. 2. Plan for designing active learning activities to promote content writing skills in media micro-learning at level 5 achievement, the results of which are consistent, linked, and most appropriate. 3. Micro-learning media production evaluation form created according to research protocols with a 5-level score, which is the most appropriate level. The statistical methodologies used in the research are frequency, percentage, mean and standard deviation, one sample t-test.

คำอธิบาย

คำหลัก

การเรียนรู้เชิงรุก, เนื้อหา, ไมโครเลิร์นนิง

การอ้างอิง

ปีที่ 8 ฉบับที่ 3 ประจําเดือนมีนาคม 2566