School of Communication Arts
URI ถาวรสำหรับชุมชนนี้
เรียกดู
กำลังเรียกดู School of Communication Arts โดย ผู้เขียน "กาญจนา มีศิลปวิกกัย"
ตอนนี้กำลังแสดง1 - 4 ของ 4
ผลลัพธ์ต่อหน้า
ตัวเลือกเรียงลำดับ
รายการ การเปิดรับและความเข้าใจสื่อประชาสัมพันธ์ของกรมอุทยานแห่งชาติสัตว์ป่าและพันธุ์พืชที่มีต่อประชาชนด้านการท่องเที่ยวเชิงนิเวศ (EXPOSURE AND UNDERSTANDING OF PUBLIC RELATIONS MATERIALS OF THE DEPARTMENT OF NATIONAL PART WILDLIFE AND PLANT CONSERVATION TO THE PEOPLE ON ECOTOURISM)(2561-12) กาญจนา มีศิลปวิกกัยABSTRACT The study on “Exposure and understanding about public relations media of Department of National Parks, Wildlife and Plant Conservation towards the people about ecotourism aims to study to exposure the Interpretations of Nature of the people about ecotourism in National Park, study to understand the Interpretations of Nature of the people about ecotourism in National Park and study ecotourism people’s behavior from the exposure and understanding the Interpretations of Nature of the people of Department of National Parks, Wildlife and Plant Conservation. This research studies about survey research by using quantitative research. There is questionnaire to collect data. Sample group is tourists in the age group 26-37 years and they have to visit the Nation Park at least one time only. Statistic which used in the research is Descriptive Statistic. According to the study, it found that the people who answer the questionnaire are male (30-33 years old), bachelor degree, company employee, salary (20,001-25,000 baht) and single. They almost visit the National Park 2-3 times in 2017. They were in high level to expose the public relations media and to understand the public relations media of Department of National Parks, Wildlife and Plant Conservation. Moreover, they were highest level to travel in ecotourism.รายการ ปัจจัยการนำเสนอของพรรคการเมืองและการรับรู้ของ ประชาชนผ่านสื่อออนไลน์ที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกพรรคการเมืองปี 2562 ในเขตกรุงเทพมหานคร (FACTORS OF POLITICAL PARTY PRESENTATIONS AND PUBLIC PERCEPTION VIA ONLINE MEDIA AFFECTING THE DECISION TO ELECT POLITICAL PARTY 2019, IN BANGKOK)(2562-12-08) กาญจนา มีศิลปวิกกัยPresenting "Factors of political party and public perceptions via online media affecting the decision to elect political parties in the year 2019 in Bangkok" research, the objectives were 1) to study the presentation factors of political party via online media that affect the decision to elect 2) factors on public perception of political party information via online media that influence the decision to elect the political party and 3) the decision on electing the political party on 24th March 2019. This study is a quantitative research. The sample were drawn from the population who have the rights to vote on March 24, 2019, aged 18 years and over, through 400 online media to collect data by using online questionnaires. Statistics for analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation by using T-test, F-test, LSD test and Pearson's Correlation Coefficient test. Data was processed using computer program. The results showed that most of the samples were female, aged between 30-39 years old, single status, whose religion belief is Buddhism with bachelor's degree. The Occupation is general employee with a monthly income of 10,001-30,000 baht. Data exposure behavior is during the time 20.01-24.00 hrs. via smartphone. Most receive information via Facebook with an average of 4.29 at the highest level. The Information received are from public figures including celebrities, artists, singers, and bloggers in the online world, accounting for 38.38% of the reasons for choosing to use online media. Moreover, the ability to inquire and respond quickly accounted for 23.88 percent, most of them are online to follow up with new information which accounted for 31.66 percent, to following up with policy information representing 39.74 percent. As for the presentation of political parties most people received information via Facebook with an average of 3.95 at a high level. The public perceived and interested in the information in the form of video clip presentation with an average of 4.34 at the highest level. The policy presented by the parties has the effect on the decision to elect the political party, with an average of 4.59 at the highest level.รายการ ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและการตัดสินใจสั่งซื้ออาหาร ที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของการใช้งานแอปพลิเคชันไลน์แมน ในเขตกรุงเทพมหานคร Marketing Mix and Decision Making of Users in Bangkok to Order Food Influencing Satisfaction in Lineman Application(2562-12-01) กาญจนา มีศิลปวิกกัยงานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์1)เพื่อศึกษาลักษณะทางประชากรศาสตร์ที่มีต่อการสั่งอาหารผ่าน แอปพลิเคชันไลน์แมนในเขตกรุงเทพมหานคร2)เพื่อศึกษาพฤติกรรมการสั่งซื้ออาหารที่มีต่อแอปพลิเคชัน ไลน์แมนในเขตกรุงเทพมหานคร3)เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดของแอปพลิเคชันไลน์แมนในเขต กรุงเทพมหานคร4)เพื่อศึกษาการตัดสินใจที่มีผลต่อการสั่งอาหารผ่านแอปพลิเคชันไลน์แมนในเขต กรุงเทพมหานคร5)เพื่อศึกษาความพึงพอใจในการใช้งานที่มีต่อต่อการสั่งอาหารผ่านแอปพลิเคชันไลน์แมน ในเขตกรุงเทพมหานคร ทั้งนี้ได้ทำการศึกษาวิจัย โดยเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 416 ตัวอย่างที่สั่งอาหารผ่าน แอปพลิเคชั่นไลน์แมน อย่างน้อย2ครั้ง ขึ้นไป ในพื้นที่กรุงเทพมหานครด้วยวิธีใช้สถิติการหาความถี่ร้อยละ ค่าเฉลี่ยค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและเปรียบเทียบค่าเฉลี่ยสำหรับกลุ่มตัวอย่างสองกลุ่มที่เป็นอิสระต่อกัน ใช้ T-test และ One way Anova ในกรณีที่ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ความแตกต่างอย่างมีนัย สำคัญทางสถิติระดับ0.05 ทดสอบความมีนัยสำคัญของความแตกต่างค่าเฉลี่ยเป็นรายคู่ใช้วิธี Regression เพื่อวิเคราะห์การถดถอยเชิงเส้นพหุคูณและใช้สถิติของ Pearson เพื่อวิเคราะห์หาความสัมพันธ์ระหว่าง การตัดสินใจและความพึงพอใจในการใช้งานของแอปพลิเคชันไลน์แมน ผลของสมมติฐานการวิจัยพบว่าลักษณะทางประชากรศาสตร์ที่แตกต่างกันทำให้ความพึงพอใจ ในการใช้งานของแอปพลิเคชันไลน์แมนโดยรวมแตกต่างกันยกเว้นอายุการศึกษาสถานที่สั่งอาหารและระบบ ของสมาร์ตโฟนที่ไม่แตกต่างกันส่วนพฤติกรรมการสั่งซื้ออาหารที่แตกต่างกันทำให้ความพึงพอใจในการใช้ งานของแอปพลิเคชันไลน์แมนโดยรวมแตกต่างกันยกเว้นด้านการวางแผนที่ไม่แตกต่างกันผลของส่วน ประสมทางการตลาด(7P) และการตัดสินใจสั่งซื้ออาหารที่แตกต่างกันนั้นมีผลต่อความพึงพอใจในการใช้ งานของแอปพลิเคชันไลน์แมนและผลของความพึงพอใจในการใช้งานมีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจสั่งซื้อ อาหารผ่านแอปพลิเคชันไลน์แมนไปในทิศทางเดียวกันรายการ ปััจจัยและการประชาสัมพันธ์เพื่อการตัดสินใจเลือกศึกษาต่อในระดับอดมศึกษา กรณีศึกษามหาวิทยาลัยราชภัฏจันทรเกษม FACTORS AND PUBLIC RELATIONS FOR DECISION MAKING IN BACCALAUREATE LEVEL: CASE STUDY CHANDRAKASEM RAJABHAT(2561-12) กาญจนา มีศิลปวิกกัยABSTRACT This present study entitled Factors and Public Relations for Decision Making in Baccalaureate Level: Case Study Chandrakasem Rajabhat University was conducted to examine the following aspects: 1) individual and social factors which influenced decision making of students who selected to study at Chandrakasem Rajabhat Universtiy; 2) factors regarding Chandrakasem Rajabhat University which affected decision making of students who selected to study at this university; 3) factors regarding public relations which affected decision making of students who selected to study at this university. The sample consisted of 400 first year students. The instruments used in this study were questionnaires. The following Descriptive Statistical Analyses were employed to analyse the data: Frequency, Percentage, Mean, Standard Deviation, Correlation, and Chi-Square Test. The findings reveal that individual and social factors were the most influencing factors leading them to select to study at this university. In addition it could be observed that knowledge and expertise of lecturers was at the highest rank (x=4.05). Further the most influencing factor concerning university appeared to be based on curriculum that matched with their needs (x =3.93). Regarding public relations factors, it was found that the Corporate image at the highest rank (x =3.60).By mean of listen and receive information by facebook In addition to major findings, it could also be observed that following particular individual and social factors could influence their decision making family and individual economic status concerning Chandrakasem Rajabhat University with Statistic Significance value of .05.