EGI-02. บทความวิชาการ/วิจัย (วารสารระดับชาติ)
URI ถาวรสำหรับคอลเล็กชันนี้
เรียกดู
กำลังเรียกดู EGI-02. บทความวิชาการ/วิจัย (วารสารระดับชาติ) โดย ผู้เขียน "ชลธิศ เอี่ยมวรวุฒิกุล"
ตอนนี้กำลังแสดง1 - 2 ของ 2
ผลลัพธ์ต่อหน้า
ตัวเลือกเรียงลำดับ
รายการ พฤติกรรมทางความร้อนของผนังเบาเปลือกอาคาร แบบโลหะแผ่นร่วมกับวัสดุเปลี่ยนสถานะ(วารสารศรีปทุมปริทัศน์ ฉบับวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี, 2561-12-25) ชลธิศ เอี่ยมวรวุฒิกุล; ชวลิต มณีศรี; ณัฐวัฒน์ จุฑารัตน์Heat Transfer behaviour through light building envelope wall can be managed using Phase Change Material (PCM) to enhance latent thermal mass with minimal burden on wall structure. By absorbing heat during the day and releasing it at night, PCM incorporated wall can reduce diurnal maximum inner wall surface temperature and decrease cooling load for air conditioning system. The research numerically investigated thermal behaviour daily cycle of a lightweight metal-sheet building envelope with fiberglass insulator incorporated with varied amount of PCM layer under Bangkok weather condition. Implicit Finite Difference Method using Crank-Nicolson scheme was applied for numerical calculation. The result indicates that the amount of PCM used influents the effectiveness of wall temperature reduction and how latent heat storage is activated per weight of implemented PCM.รายการ แนวทางการคำนวณดัชนีพลังงำนจำเพาะเพื่อการชี้วัดสมรรถนะ ด้านพลังงานในกระบวนการขนส่ง(วารสารศรีปทุมปริทัศน์ ฉบับวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี, 2560-01) ชลธิศ เอี่ยมวรวุฒิกุล; ชวลิต มณีศรี; ธนภัทร พรหมวัฒนภักดี; วัฒนำ เจนกำรTransportation in Thailand is the economic sector that dominate more than one third of the nation energy consumption annually. Typically, the cost of fuel is the largest portion among total transportation operation cost. Accordingly, transportation sector becomes the focus for Thailand to achieve better energy performance according to the Nation’s 20-Years Energy Conservation Plan. Energy management strategy is a key factor to promote energy effciency in transportation process in which energy saving target and performance indicator are needed to be defned and monitor properly. Similar to industrial processes, Specifc Energy Consumption (SEC) can be used as energy performance indicator of transportation operation. Since SEC indicates the amount of energy usage per unit of activity (i.e. product or service), it can help to explain status of energy and operation performance of transportation processes. This can lead to effective problem fnding and evaluation of energy saving potential. This report explains a guideline of how to evaluate SEC for transportation operation. SEC is evaluated based on a proportion between amount of energy used per product of transportation activity which is travel distance (e.g. kilometer) or the value of travel distance – average load carried (e.g. kilometer-ton). According to limitation for most transportation service providers found in Thailand to gather detail data, a practical means to estimate SEC value is recommended.