Teaching and Learning and Developmant Canter
URI ถาวรสำหรับชุมชนนี้
เรียกดู
กำลังเรียกดู Teaching and Learning and Developmant Canter โดย เรื่อง "Architectural pedagogy"
ตอนนี้กำลังแสดง1 - 1 ของ 1
ผลลัพธ์ต่อหน้า
ตัวเลือกเรียงลำดับ
รายการ การเปรียบเทียบผลการประเมินผลงานโครงการออกแบบวิชา ARC 119 โดยวิธีการประเมินแบบรวมและแบบรายกลุ่ม(Sripatum University, 2553) ณัฐวุฒิ อัศวโกวิทวงศ์; ชนกพร ไผทสิทธิกุล; จรรยา ผลประเสริฐIn architectural studio pedagogy, there have conventionally been two practical student project evaluating systems: the 'Panel' and 'Independent group' jury. The former is a method gathered the evaluation from every instructor in a course; meanwhile the latter per se is within each group. However, both have not been sufficient studied for its significant difference. The researchers aim to statistically identify the degree of differentiation via the student project evaluation in ARC 119 course. It is discovered that the evaluating result of both methods presents in harmonic direction and states no statistic difference. Notwithstanding, the researchers suggest that the panel jury is still necessary for which the gap of marking outputs from various instructors might be fulfilled. Moreover, the harmonic results help clustering to a couple of groups and provide more flexibility to studio and course arrangement.