GRA-05. บทความที่ประชุมวิชาการ (ระดับชาติ)

URI ถาวรสำหรับคอลเล็กชันนี้

เรียกดู

การส่งล่าสุด

ตอนนี้กำลังแสดง1 - 20 ของ 26
  • รายการ
    การศึกษาส่วนผสมทางการตลาดและพฤติกรรมผู้บริโภคที่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการซื้อที่อยู่อาศัยแนวราบในจังหวัดสมุทรปราการ
    (2566-07) รัชชานนท์ ศรีศุภร; ณัฐสพันธ์ เผ่าพันธ์
    การศึกษาส่วนผสมทางการตลาดและพฤติกรรมผู้บริโภคทีส่งผลต่อความพึงพอใจในการซื้อทีอยู่อาศัยแนวราบในจังหวัดสมุทรปราการ มีวัตถุประสงค์ 1.เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาด(4Ps) พฤติกรรมผู้บริโภค และความพึงพอใจในการซื้อทีอยู่อาศัยแนวราบในจังหวัดสมุทรปราการ 2.เพื่อศึกษาอิทธิพลของส่วนประสมทางการตลาด(4Ps)ทีมีต่อความพึงพอใจในการซื้อทีอยู่อาศัยแนวราบในจังหวัดสมุทรปราการ 3.เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างส่วนประสมทางการตลาด(4Ps)และความพึงพอใจในการซื้อทีอยู่อาศัยแนวราบในจังหวัดสมุทรปราการ4.เพื่อศึกษาเปรียบเทียบพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อทีอยู่อาศัยแนวราบในจังหวัดสมุทรปราการจําแนกตามตัวแปรปัจจัยประชากรศาสตร์ ผลการศึกษาพบว่า เครืองมือทีใช้ในการวิจัยครังนี้เป็นแบบสอบถาม (questionnaire) พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็น เพศหญิง อายุ 20 – 30 ปี ระดับการศึกษาระดับปริญญาตรีหรือเทียบเท่า สถานภาพโสด อาชีพพนักงานเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 – 30,000 บาท มีจำนวนสมาชิกในครอบครัว 2-4 คน ผลการวิเคราะห์เชิงพรรณนาเกี่ยวกับส่วนประสมทางการตลาดพฤติกรรมผู้บริโภคและความพึงพอใจ จำนวน 400 คน พบว่ามีระดับความคิดเห็นในภาพรวมในระดับเห็นด้วยมาก ซึงส่วนประสมทางการตลาดหากแยกเป็นองค์ประกอบ พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ (Product) ด้านราคา (Price) ด้านช่องทางการการจัดจําหน่าย (Pace) ด้านการส่งเสริมทางการตลาด (Promotion) ด้านพฤติกรรมผู้บริโภคพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ ลักษณะบ้านทีซื้อเป็นบ้านเดียวระยะเวลาทีวางแผนตัดสินใจซื้อบ้านมากกว่า 1 ปีขึนไป ขนาดของบ้าน 101-150 ตารางวา งบประมาณในการซื้อบ้านไม่เกิน3,000,000 บาท ระยะเวลาทีต้องการผ่อนชําระ 10-20 ปี จํานวนเงินทีต้องการวาเงินดาวน์ 15% A Study of Marketing Mixes and Consumer Behaviors Affecting Satisfaction in Buying Low-Rise Housing in Samut Prakan Province have a purpose 1. To study the marketing mix (4Ps) consumer behavior 2. To study the influence of marketing mix (4Ps) on the satisfaction of buying low-rise housing in Samut Prakan Province The relationship between marketing mix (4Ps) and satisfaction in buying low-rise housing in Samut Prakan Province. The study found that The instrument used in this research was a questionnaire. (questionnaire) It was found that most of the respondents were female, aged 20-30 years, bachelor's degree or equivalent, single status, private employee occupation. The average monthly income is 15,001 – 30,000 baht. There are 2-4 family members. The results of a descriptive analysis on the marketing mix. Consumer Behavior and Satisfaction of 400 people found that the overall level of opinion was at a very agree level. The marketing mix, if separated into components, found that the product (x"= 4.6, S.D. = 0.71), the price (Price) (x"= 4.55 S.D. = 0.75), the distribution channel (Place) (x"= 4.6 S.D. = 0.71) Marketing promotion (x"= 4.55 S.D. = 0.78) Consumer behavior found that most respondents The type of house purchased is a detached house. The period of time when planning to buy a house for more than 1 year, the size of the house is 101-150 square meters, the budget for buying a house is not more than 3,000,000 baht, the required installment period is 10-20 years, the required amount is a 15% down payment.
  • รายการ
    ส่วนผสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าร้านค้าปล้กแบบดั้งเดิม ในจังหวัดพิจิตร
    (2566-07) รุ้งทอง มะหะพรม; สุพิน ฉายศิริไพบูลย์.
    การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของผู้บริโภคร้านค้าปลีกในจังหวัดพิจิตร 2)เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคร้านค้าปลีกในจังหวัดพิจิตร และ 3)เพื่อศึกษาอิทธิพลของส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคร้านค้าปลีกในจังหวัดพิจิตร กลุ่มตัวอย่างได้แก่ ประชากรเป้าหมายที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ ผู้บริโภคในจังหวัดพิจิตร สำหรับขนาดตัวอย่างที่เหมาะสม ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา 40 คน การหาขนาดของจำนวนตัวอย่างจึงต้องวิเคราะห์จากการเปิดตาราง โดยตารางสูตรสำเร็จที่ใช้จากสูตรของ Taro Yamane ที่ความเชื่อมั่นในระดับที่ 95% การสุ่มตัวอย่างจำนวนดังกล่าวเพื่อมาศึกษานั้น จะใช้วิธีการสุ่มแบบเฉพาะเจาะจง (PurposiveSampling) The objective of this research were 1) to study the marketing mix factors of retail consumers in Phichit Province, 2) to study the relationship between the marketing mix that affects purchasing decisions of retail consumers in Phichit Province. Phichit Province and 3) to study the influence of marketing mix on purchasing decisions of retail consumers in Phichit Province. Examples of target populations for this study include the population used for education purposes this time, consumers in Phichit province where the exact number is unknown. For the appropriate sample size, a sample of 400 people will be used as the actual population size is uncertain. The size of the sample will be analyzed using an open table formula based on Taro Yamane's formula with a 95% confidence level. The sampling method used to study this sample will be a specific purposive sampling.
  • รายการ
    การพัฒนาระบบการรายงานผลการประเมินการสอนของอาจารย์ สําหรับผู้บริหาร ด้วยโปรแกรม Looker Studio
    (การประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 18 และการประชุมวิชาการระดับนานาชาติ มหาวิทยาลัยศรีปทุม ครั้งที่ 8 ประจําปี 2566 เรื่อง การวิจัยและนวัตกรรมสู่ความยั่งยืน, 2566-10-27) สิรินธร สินจินดาวงศ์; ภาณุเดช ประทุมมา; กรกฎ ผกาแก้ว
    The development of an effective teaching evaluation system for administrators was creating a report tool with “Looker Studio” program. The objective was to create and design a teaching evaluation system for teachers. This report was shown on dashboard in real time. The processes to develop and design are in 3 phases:The first phase is a study knowledge about data-based and Looker Studio program. Second phase is the creation and design of the results of evaluation report with Looker Studio. For the final phase, reports were designed and developed to apply in a result of teaching evaluation report. There were divided into 4 parts as following: 1) a reporting percentage of students which evaluate in teaching of teachers, 2) a reporting mean of an effective teaching and learning evaluation, 3) a reporting of learning outcome of students, and 4) a reporting in strength and suggestion from students. The results from improvement to perform routine data tasks quickly, reduce work steps, reduce storage, and reduce errors in data analysis. Administrators could be inquiring or select many views of reports all the time with the link that can download the data in graphs, tables, or reports in PDF files easily.
  • รายการ
    การประยุกต์ใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบสำหรับส่งเสริมการเรียนรู้ตลอดชีวิต
    (2566-03-23) ผุสดี กลิ่นเกษร
    Lifelong learning is an organization of learning processes for individuals to learn throughout their lives. in the form of education integration in the school system non-formal education and self-study by aiming to provide learners with knowledge, skills, expertise and competencies as well as being motivated to learn on their own Develop individuals to be able to develop themselves and adjust themselves to keep pace with changes in the global society in all aspects. By incorporating a 5-step design thinking process, namely, in-depth understanding of the target group; problem framing brainstorming prototyping and testing as an applied approach to promote lifelong learning to build immunity and to be able to adapt promptly under the rapid changes in today's circumstances. as well as to promote personal learning and develop the individual's potential for sustainable lifelong learning.
  • รายการ
    การพัฒนาการจัดการเรียนรู้แบบห้องเรียนกลับด้านเพื่อส่งเสริมความสามารถในการตัดต่อวิดิโอของกลุ่มนักศึกษาปริญญาตรี
    (2565-10-27) ฐปฑนรรฆ พานิช และ ผุสดี กลิ่นเกษร
    The objectives of this research were 1) To design a Flipped Classroom-style of learning to improve the video-editing abilities of Undergraduate students. 2) To compare the video-editing abilities of Undergraduate students After the Flipped Classroom-style learning. This is a single-group study (The One-Group Posttest-Only Design) The data collecting using a single group of samples, measure the results and then compared with the criteria whose population is undergraduate students in the Faculty of Logistics and Supply Chain at Sripatum University, 2nd year, with a total of 180 students, and a sample of 40 people were assigned to collect data by simple randomization. The tools used to collect data were: Video-editing program, Video about that topic and lesson plans. The statistics used in the research were percentage values. Students shown to have a greater ability to edit videos after having an inverted classroom approach compared to criteria.
  • รายการ
    แนวทางการจัดการการศึกษาเพื่อการมีงานทำในระดับมัธยมศึกษาเพื่อรองรับแผนพัฒนาเศรษฐกิจและสังคมแห่งชาติ ฉบับที่ 13
    (การประชุมสัมมนาวิชาการ ระดับชาติและนานาชาติ ครั้งที่ 1: อนาคตภาพวิชาชีพครู/ผู้บริหาร: ต่อความหวัง ความท้าทายและการคงอยู่, มหาวิทยาลัยศรีปทุม วิทยาเขตบางเขนร่วมกับสมาคมพัฒนาวิชาชีพการบริหารการศึกษาแห่งประเทศไทยและมหาวิทยาลัยในเครือฯ., 2566-02) พลพิพัฒน์ วัฒนเศรษฐานุกุล; สิรินธร สินจินดาวงศ์.
    บทความวิชาการนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อนำเสนอแนวทางการจัดการศึกษาเพื่่อการมีงานทำในระดับมัธยมศึกษาเพื่อรองรับแผนพัฒนาเศรษฐกิจและสังคมแห่งชาติ ฉบับที่ 13 ซึ่งมีกระบวนการ 5 ขั้นตอน ดังนี้ 1) การวิเคราะห์บริบทและสร้างเครือข่ายทางการศึกษาของโรงเรียน 2) การจัดทำเส้นทางอาชีพตามความถนัดและความสนใจของผู้เรียนรายบุคคล 3) การจัดทำหลักสูตรสถานศึกษาที่ส่งเสริมการจัดการศึกษาเพื่อการมีงานทำ 4) การจัดทำหน่วยการเรียนรู้และกิจกรรมการเรียนรู้บูรณาการ และ5) การวัดและประเมินผลตามสภาพจริง
  • รายการ
    การศึกษาการจัดสาระการเรียนรู้ของรายวิชาในหลักสูตรสถานศึกาเพื่อรองรับแผนพัฒนาเศรษฐกิจและสังคมแห่งชาติ ฉบับที่ 13 สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษากรุงเทพมหานคร เขต 2
    (การประชุมวิชาการระดับชาติ “การศึกษาเพื่อพัฒนาการเรียนรู้” ครั้งที่ 7 ประจำปี 2566”. [3-14], คณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฎสวนสุนันทา., 2566-05) พลพิพัฒน์ วัฒนเศรษฐานุกุล; จีรนันท์ ธำรงวิศว; สิรินธร สินจินดาวงศ์.
    The purpose of this research is a study of organizing learning content of subjects in school curriculum to support the 13thNational Economic and Social Development Plan under the Secondary Educational Service Area Office Bangkok 2.Population is the head of the school curriculum under the Secondary Educational Service Area Office Bangkok 2.The sample size of 46people was selected by simple random sampling.The research tool is a questionnaire.Data collection uses a Google Form to create an online questionnaire.Data was analyzed by frequency, percentage and content analysis. The results showed that Schools under the Secondary Educational Service Area Office Bangkok 2 have organized the learning content of the subjects in the school curriculum to support the 13th National Economic and Social Development Plan in all 4 dimensions: economic dimensions, social and human resource dimensions,dimensions of natural resources and the environment and dimensions of public administration.There are 35 schools that provide learning content about lifelong learning skills that meet the needs of future development, representing 76.09 percent.
  • รายการ
    A Study of Reading and Writing Skills Hiragana and Katakana by Using YouTube Teaching Materials and Flipped Classroom for Thai Students
    (The 10th Regional Conference on Graduate Research: Breakthrough Business Creativity, Leading Change, and Reengagement, 2565-08) Satomi Uchino; Sirinthorn Sinjindawong
    The objectives of this research were:1)to develop effective Hiragana and Katakana YouTube teaching materials and flipped classroom for Thai students.2) to compare the reading skills of Hiragana and Katakana before and after study.3) to study the writing skills of Hiragana and Katakana.and 4)to study the students’ opinions after using YouTube teaching materials and flipped classroom for Thai students.The target group was new first-year high school38 students at Satrinonthaburi School.The research instruments were used are adingtest of Hiragana and Katakana, a writing test, and a questionnaire survey.The data analysis used frequency, percentage, mean, standard deviation,and t-test dependent.The research results found that 1)effective YouTube teaching materials were developed based on the ADDIE model and Mayer's multimedia design that includes 5 phases called A:Analyze, D:Design, D:Develop, I:Implement, and E:Evaluate.2)the reading skills of Hiragana and Katakana showed afterhigher than before the use of YouTube teaching materials with significant at level .05.3)Flipped classroom using YouTube teaching materials were also found to be effective for writing skills in Hiragana and Katakana.4) the students’ opinions after using YouTube teaching materials and flipped classroom were useful and of high quality.
  • รายการ
    การเสริมสร้างโรงเรียนแห่งความสุข.
    (การประชุมวิชาการและเผยแพร่ผลงานวิจัยคัดสรร สาขาศึกษาระดับชาติ ครั้งที่ 7 จัดโดยคณะอนุกรรมการสาขาศึกษาศาตร์ สสอท., 2566-02) ชินกฤต ศรีสุข; วราภรณ์ ไทยมา; สิรินธร สินจินดาวงศ์
    การการศึกษาการจัดการศึกษาเพื่อเสร้างสร้างความสุข เริ่มมีการกำหนดนโยบายทางการศึกษา การพัฒนาหลักสูตรที่ช่วยเสริมสร้างในโรงเรียน เพื่อเสริมสร้างความสุข ให้กับผู้เรียน สำหรับประเทศไทย ได้มีการกำหนดนโยบายการเสริมสร้างความสุขในยุทธศาสตร์ชาติ 20 ปี (พ.ศ. 2561-2580) ในยุทธศาสตร์ที่ 3 ประเด็นที่ 5 เรื่อง การเสริมสร้างให้คนไทยมีสุขภาวะที่ดี และสอดคล้องกับพระราชบัญญัติการศึกษาแห่งชาติ เกี่ยวกับการจัดการศึกษา การที่ผู้เรียนทุกคนสามารถเรียนรู้และพัฒนาตนเองได้และถือว่าผู้เรียน มีความสำคัญที่สุด และสามารถพัฒนาตามธรรมชาติและเต็มตามศักยภาพ และต้องเน้นทั้งความรู้ คุณธรรม และการดำรงชีวิตอย่างมีความสุข และการเสริมสร้างโรงเรียนแห่งความสุข มีองค์ประกอบการเสริมสร้างโรงเรียนแห่งความสุข ประกอบไปด้วย 5 ด้าน ได้แก่ 1) ด้านการบริหาร 2) ด้านผู้เรียน 3) ด้านครู 4) ด้านการจัดการเรียนรู้ และ 5) ด้านสภาพแวดล้อมของโรงเรียน
  • รายการ
    ปัจจัยที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของผู้บริโภคในเขตอำเภอเมืองขอนแก่นร้อยเอ็ด.
    (2566-02-04) จุฬาดา กมลดวงอมร; ณัฐสพันธ์ เผ่าพันธ์.
    การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1.เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของ ผู้บริโภคในเขตอำเภอเมืองจังหวัดขอนแก่น 2.เพื่อศึกษาพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของผู้บริโภคในเขตอำเภอเมืองจังหวัด ขอนแก่น 3. เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของ ผู้บริโภคในเขตอำเภอเมืองขอนแก่น เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาเป็นแบบสอบถามมาตรส่วนประมาณค่าRating Scale ที่มีค่าความ เชื่อมั่น ทั้งฉบับเท่ากับ 0.864 สถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน จากการสำรวจด้าน ประชากรกลุ่มตัวอย่าง พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามมีจำนวนทั้งสิ้น 400 คน ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีจำนวน 297 คน คิดเป็นร้อยละ 74.1 ส่วนเพศชาย มีจำนวน 103 คน คิดเป็นร้อยละ 25.7 อายุอยู่ระหว่าง 20-30 ปี จำนวน 230 คน คิดเป็นร้อยละ 57.5 มีอาชีพอยู่ระหว่างนักเรียน/นักศึกษา จำนวน 105 คน คิดเป็นร้อยละ 26.2 ระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี จำนวน 221 คน คิดเป็นร้อยละ 55.1 มีรายได้ต่อเดือน จำนวน 165 คน คิดเป็นร้อยละ 41.3 และส่วนประสมทางการตลาด มีความสัมพันธ์ต่อ พฤติกรรมการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของผู้บริโภคในเขตอำเภอเมืองขอนแก่น ส่งผลที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 This study aims to 1. To study the marketing mix factors affecting the purchasing decision of consumers in the new brand of cosmetics in Muang District, Khon Kaen Province. 2.To study the purchasing decision behavior of consumers in Muang District, Khon Kaen Province 3.To study the relationship between the marketing mix factors affecting the purchasing decision behavior of consumers in Muang District. Khon Kaen The instrument used in the study was a rating scale questionnaire with confidence values. The whole issue was equal to 0.864. The statistics used for data analysis were percentage, mean, standard deviation. from the sample population survey It was found that the respondents had a total of 400 people. Most of the respondents were female, there were 297 people, representing 74.1%, while the number of males was 103 people, representing 25.7 percent, aged between 20-30 years, 230 people thought. is 57.5%, having a career between students / students of 105 people, representing 26.2%, bachelor's degree of 221 people, accounting for 55.1%, with monthly income of 165 people, accounting for 41.3%, and the mix market have a relationship with Cosmetic purchase decision behavior New brands of consumers in Mueang Khon Kaen District resulted at a statistically significant level of 0.05.
  • รายการ
    ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าเสื้อผ้ามือสอง จากช่องทางออนไลน์ร้อยเอ็ด
    (2566-02-04) สุภารัตน์ คำสำโรง; ณัฐสพันธ์ เผ่าพันธ์; ยงยุทธ์ หอมทอง.
    กระแสทางเลือกในการซื้อสินค้าเสื้อผ้ามือสองผ่านช่องทางออนไลน์ของผู้บริโภคในปัจจุบันที่ต่างหันมาให้ความสำคัญกับ การซื้อสินค้าผ่านช่องทางออนไลน์มากขึ้น การเกิดขึ้นผลิตภัณฑ์ออนไลน์จำนวนมากหลายตราสินค้าเป็นตัวชี้วัดที่ชัดเจนถึงจำนวน ผู้บริโภคที่ยอมตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสื้อผ้ามือสองออนไลน์เหล่านั้น ผู้บริโภคมีวัตถุประสงค์การเลือกซื้อสินค้าเพื่อการตัดสินใจจาก การตลาดที่ซื้อสินค้า จากช่องทางออนไลน์ ย่อมแสดงให้เห็นถึงขอบเขตของการใส่ใจในการเลือกซื้อสินค้าและการตัดสินใจของ ผู้บริโภคในมิติที่กว้างขึ้น แต่ยังหมายรวมไปถึงการมีผลิตภัณฑ์ที่สวยงามและหลากหลายสะอาดและปลอดภัยในช่วงวิกฤตโควิดอีกด้วย คนไทยมีการใช้จ่ายเงินกับผลิตภัณฑ์ทางออนไลน์ ทำให้เป็นที่น่าสนใจว่าปัจจัยทางการตลาดใดที่มีผลทำให้เกิดอัตราการขยายตัวของ ตลาดเพิ่มขึ้นอย่างรวดเร็ว การศึกษาครั้งนี้เป็นการศึกษาเชิงพรรณนาโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของ ผู้บริโภคที่ซื้อสินค้าเสื้อผ้ามือสอง จากช่องทางออนไลน์ ประชากรศาสตร์และพฤติกรรมการบริโภคของผู้บริโภคผลิตภัณฑ์ที่ซื้อสินค้า จากช่องทางออนไลน์ และปัจจัยทางด้านส่วนประสมการตลาดของผลิตภัณฑ์ที่ซื้อสินค้า จากช่องทางออนไลน์ ที่มีผลต่อการตัดสินใจ ซื้อของผู้บริโภค ที่เคยซื้อผลิตภัณฑ์สินค้า จากช่องทางออนไลน์ เป็นการศึกษาเฉพาะผลิตภัณฑ์สินค้าเสื้อผ้ามือสอง จากช่องทาง ออนไลน์ The trend of alternatives to buy used clothing through online channels of today's consumers who are paying more and more attention to online shopping. The emergence of many brands of online products is a clear indicator of the number of consumers who choose to buy these used clothes online. Consumers have goals when making decisions, from marketing to buying products. From online channels inevitably shows the scope of care in the selection of products and consumer decision-making in a broader dimension. It also means having beautiful and diverse products that are clean and safe during the COVID crisis. Thai people spend their money on products on the Internet. It is interesting to see what factors are contributing to the rapid growth of the market. This study is a descriptive study that aims to examine the marketing mix of consumers who buy used clothing. From online channels. Demographics and consumer buying behavior. Form online channels and marketing mix factors of purchased products from online channels that influence the purchasing decisions of consumers who purchased the product from online channels It is a study of used clothing products. From online channels.
  • รายการ
    สมรรถนะของเจ้าหน้าที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการใช้เทคโนโลยีสารสนเทศ กรณีศึกษา สำนักงานสหกรณ์จังหวัดในเขตภาคตะวันออกเฉียงเหนือร้อยเอ็ด.
    (2566-02-04) สมปอง ภักดีกระโทก; ณัฐสพันธ์เผ่าพันธ์.
    การศึกษางานวิจัยในครั้งนี้ ได้กำหนดประชากรเป้าหมายที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ เจ้าหน้าที่สำนักงานสหกรณ์จังหวัด เขตภาคตะวันออกเฉียงเหนือจำนวน 1,098 คน ใช้สูตร Taro Yamane ได้ขนาดตัวอย่างที่เหมาะสมจำนวน 293 คน เครื่องมือที่ใช้ ในการวิจัย คือ แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลเป็น ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่า t-test ค่า F-test One-way ANOVA และ Multiple Regression จากการศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุระหว่าง 25 – 35 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี ประเภทตำแหน่งเป็นข้าราชการ และอายุงานต่ำกว่า 5 ปี การศึกษาเกี่ยวกับสมรรถนะ ทั้ง 3 ด้าน ได้แก่ สมรรรถนะด้านทักษะ สมรรถนะด้านความรู้ และสมรรถนะด้านคุณลักษณะ พบว่า สมรรถนะทั้ง 3 ด้าน ของเจ้าหน้าที่ สำนักงานสหกรณ์จังหวัด เขตภาคตะวันออกเฉียงเหนือ ส่งผลต่อพฤติกรรมการใช้เทคโนโลยีสารสนเทศ ของเจ้าหน้าที่สำนักงาน สหกรณ์จังหวัดในเขตภาคตะวันออกเฉียงเหนือ This research study the target population used in this study was the staff of the Provincial Cooperative Office. Northeastern region of 1,098 people using the Taro Yamane formula, the appropriate sample size was 293 people. In the research, questionnaires were used to analyze data by percentage, mean, standard deviation, t-test, F-test, One-way ANOVA and Multiple Regression. From the study of demographic factors, it was found that most of the respondents were male, aged between 25–35 years old. Have a bachelor's degree Type of position as a civil servant and work period less than 5 years, studies on all 3 aspects of competency including skill performance knowledge competence and competency in characteristics, it was found that all 3 aspects of competency of the officers Provincial Cooperative Office Northeastern Region Affects the behavior of using information technology. Of the officers of the Provincial Cooperative Office in the Northeast Region
  • รายการ
    ปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดบริการ (7P’s) ที่มีผลต่อการใช้บริการ กรณีศึกษา โรงแรมเอ็มแกรนด์ จังหวัดร้อยเอ็ด.
    (2566-02-04) ศรินพ์ลดา กิติโชติธนาภัทร์; ณัฐสพันธ์ เผ่าพันธ์; กิ่งแก้ว พรอภิรักษสกุล.
    การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาสถานการณ์ปัจจุบันของ2) เพื่อวิเคราะห์ปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดในการเข้าใช้บริการ 3) เพื่อเสนอแนวทางส่งเสริมการตลาด กลุ่มตัวอย่างนักท่องเที่ยวจำนวน 400 คน เก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถาม ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญในเรื่องของปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดอยู่ในระดับมาก และให้ความสำคัญในเรื่องของ พฤติกรรมการอยู่ในระดับมาก และ ผลการวิเคราะห์ปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดมีที่อิทธิผลต่อการใช้บริการของโรงแรม พบว่า จำนวน 3 ตัวแปร ได้แก่ ด้านการจัดสรรสินค้า ด้านคุณภาพและด้านสิ่งแวดล้อมทางกายภาพ มีความสัมพันธ์และมีอิทธิพลเชิงบวกต่อ คุณภาพการบริการโดยมีค่า Sig เท่ากับ 0.000 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 ส่วนจำนวน 2 ตัวแปร ได้แก่ กระบวนการใน การให้บริการ/การจัดการเกี่ยวกับคนหรือพนักงาน/วิธีส่งเสริมการขาย และด้านช่องทางในการบริการ ไม่มีนัยสำคัญทางสถิติกับ คุณภาพการบริการ มีค่า Sig เท่ากับ 0.263 และ 0.171 ตามลำดับ ซึ่งมีค่ามากกว่าระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 The objectives of this research 1) To study the current situation. 2) To analyze marketing mix factors of using the service. 3) to propose marketing promotion . Province Population sample group consisted of 400 tourists. The data was collected by questionnaires. From the research, the respondents gave importance to the marketing mix factor at a high level giving precedence to service behavior is at a high level. Analysis result marketing mix factors of using the service that affects using the service of the hotel were found with 3 variables as follows:Product allocation on quality and physical environment. There is significant positive relation and influence to the quality of service with Sig 0.000 following the significance of statistics at 0.01 level. For another 2 variables are Procedures of services/ persons or employees management/methods of sales promotion and Channels of Services with no statistical significance to service quality comes up with Sig 0.263 and 0.171, respectively, which were greater than the statistical significance at level 0.01.
  • รายการ
    Public Opinion Towards Work Administration According to Good Governance Principles of Bangkaew Subdistrict Administrative Organization
    (2565-08-07) Buhlan Klaysathit; Natsapan Paopan
    The purpose of this research was to study work administration according to good governance principles of Bangkaew Subdistrict Administrative Organization, Mueang Chachoengsao District, Chachoengsao Province, namely the rule of law, the principle of morality, the principle of transparency, the principle of participation, the principle of accountability, and the principle of costeffectiveness. The population, used in the study, was the people who lived in the area of Bangkaew Subdistrict Administrative Organization, Mueang Chachoengsao District, Chachoengsao Province. The sample group consisted of 200 persons. The instrument, used for collecting data, was the questionnaires. Statistics, used for analysis, was percentage, mean, standard deviation, t-Test, and ANOVA. The result of this study indicated that public opinion towards work administration according to good governance principles of Bangkaew Subdistrict Administrative Organization in the aspect of the principle of morality, the principle of cost-effectiveness, the principle of accountability, the principle of transparency, the rule of law, and the principle of participation were at the high level. The result of hypothesis testing revealed that there was no difference for the public opinions among the public with different personal characteristics towards work administration according to good governance principles with statistically significant at 0.05 level.
  • รายการ
    Marketing Factors of Thai Airways Affecting on the Selection of Services During The COVID-19 Pandemic of the Working-Age Populations in Bangkok
    (2565-08-07) Atichart Ritta-apinan; Natsapan Paopun
    This research studies about the marketing factors of Thai Airways affecting decision-making in the selection of services during the COVID-19 crisis of the working-age population in Bangkok. The objective of this research is to study about the marketing factor of Thai Airways and the decision factor in the selection of services during the COVID-19 crisis of the working-age population in Bangkok. The online questionnaire was the main tool for collecting the data from 400 working-age population in Bangkok. Using these data to calculate the value of descriptive statistic which are the value of mean ,percentage ,and standard deviation by t-test and f-test and regression. The result has proven that the personal factors are not affect to the decision of the working-age population who used to travel with Thai Airways. Product ,price ,place ,promotion ,process ,people , and physical evidence factors statistically significant affect the behavior of using services, Thai Airways International Public Company Limited during COVID-19 pandemics at a leve lof 0.05.
  • รายการ
    Marketing Factors Affecting Decision Making to Use Western Food Restaurant Services among Consumers in Prachuap Khiri Khan Province
    (2565-08-07) Parichat Nguonkon; Natsapun Paopun
    A novel coronavirus (COVID-19) gives huge effects on people across the world, making consumers have their way of life changed. Restaurant business has been affected as well. Many restaurants need to adjust themselves in order to respond to consumer demands. Restaurants need to build confidence in consumers to ensure consumers perceive how attentive they are. This research aimed 1) to study marketing factors affecting consumers in Prachuap Khiri Khan province, 2) to study the use of western food restaurant services affecting consumers in Prachuap Khiri Khan province, 3) to study the influence of marketing factors on using western food restaurant services among consumers in Prachuap Khiri Khan province. The sample in the study consists of 400 consumers using western food restaurant services in Prachuap Khiri Khan province. SPSS software package was used to process and analyzed the data. The findings from the study revealed the following demographic data and data related to behaviors of using western food restaurant services as follow: Most of them were men with 21-30 years of age, single, undergraduate students with income lower than 10,000 baht per month. Frequency of using western food restaurant services with their friends was once a month. The reasons for using services were discount promotion and the average spending on food in western restaurant was less than 501 baht. The analysis results found that marketing factors had an influence on using western food restaurant services among consumers in Prachuap Khiri Khan province. When each aspect was taken into consideration, it was found that people, price, product, process, place, promotion, and physical evidence had an influence on using western food restaurant services among consumers in Prachuap Khiri Khan province respectively. Based on the above-mentioned information, it can be implemented and utilized based on academic approach and professional approach for those who are interested in operating a restaurant.
  • รายการ
    An Influence of Online Marketing Affecting the Decision Making to Use Applied Thai Traditional Medicine Delivery
    (2565-08-07) Patcharapont Karnbanjong; Natsapun Paopun
    The study of The Influencing of Online Marketing that affects decision making to use Applied Thai Traditional Medicine delivery, Have the objective to study Online Marketing factors, Decision Making factors, and Relations between Online Marketing that affect decision making to use Applied Thai Traditional Medicine delivery. This research was conducted as quantitative research, using the survey research model that uses questionnaires to collect data from a sample population in the Bangkok area of 400 people. Statistics used for Data Analysis and testing the Hypothesis in this research is Descriptive Statistics such as frequency, percentage, mean, and standard deviation., and Inferential Statistics such as t-test, F-test, and Regression Analysis. The results of a comparative study of the decision to use Applied Thai Traditional Medicine delivery classified by personal factors have found that at different educational levels the decision to use Applied Thai Traditional Medicine delivery was Statistical significance different. As for other personal factors, the decision to use Applied Thai Traditional Medicine delivery was not different. The results of the test on Influencing of Online Marketing that affects decision making to use Applied Thai Traditional Medicine delivery can be explained that online marketing has a Statistical significance positive effect on the decision to use the Applied Thai Traditional Medicine delivery.
  • รายการ
    Holacracy Model Development for Innovation Agency in Corporate
    (2565-08-07) Aekachai Tangratanavalee; Uthairat Muangsan; Supin Chaisiripaibool
    This research aimed to identify innovative organizations' characteristics that reflect the modern management context. Using strategy Management without management: A qualitative research study is a guideline for organizational development in the innovation development unit. By interviewing executives and related employees by studying the projects within the company, this study defines the innovation development agency as an organization with the capability to create, improve or develop products, services, and processes for better management of various systems within the organization to promote and support innovation. To meet customers' needs, Create added value and competitive advantage with the organization continuously and sustainably. The study of the characteristics of innovation organizations found that the management of the innovation development organization consists of setting a vision. Strategy and goals, organizational structure, human resource management and rewards and recognition, independence of personnel, and transparent audits and assessments. Suggestions for organizations before implementation is the innovative organization management model derived from this research. It is considered necessary for organizations to develop innovation agencies. To support future competitions.
  • รายการ
    Communication and Digital Marketing Strategies of Online Stores Affecting the Customer Purchasing Decision in Bangkok
    (2565-08-07) Kawalin Doomluck; Vichit U-on; Supin Chaisiripaibool
    Digital marketing could affect consumers' purchasing decisions; therefore, digital marketing communication theory and decision-making process theory will be applied to this research to study the influence of digital marketing communications that affects people's online shopping decisions in Bangkok. This is advantageous to all involved and might even be adopted as a marketing communication strategy for the organization itself. As well as a guideline for application to process purchasing stimulation, making the right consumer purchasing decisions. The research conducted an inquiry into the opinions by sampling 350 participants within the Bangkok area. Using the survey as a method to gather data on online media (google form) to collect the data. Using the data analyzed with the SPSS program, the results showed that respondents commented on how marketing communications affected purchasing decisions on a high level. The results of the individual analysis include: digital advertising has shown that sales by employees through digital media and direct marketing through digital media are also on a high level. Demographic factors such as gender, age, qualification, status, job title, and income were not significantly affected consumers' purchasing processes.
  • รายการ
    Quality of Working Life Affecting the Organizational Engagement of Military at Office of Welfare Royal Thai Armed Forces Headquarter
    (Sripatum University, 2565-08) Rada Bhensuwan; Niwat Chantharat
    The Macroeconomic volatility and problems encountered within the organization, such as personnel feeling uncomfortable unhappy work dissatisfied with the work done and having no ties to the organization, resulting in the resignation of personnel transfer from organization to which affects the organization in all dimensions, Therefore, this research aims to To study the level of quality of life in working for civil servants of the Military Welfare Office Royal Thai Armed Forces Headquarters as well as to study the level of commitment to the organization of government officials from the Military Welfare Office Royal Thai Armed Forces Headquarters and to study the influence of quality of life on organizational commitment of civil servants of the Military Welfare Office Royal Thai Armed Forces Headquarters and to research and compare the organizational ties of civil servants of the Military Welfare Office Royal Thai Armed Forces Headquarters Classified by Demographic Variables Data were collected from a sample of 196 people, representing 100 percent. The tools used in the research were questionnaires. The statistics used in this research were 1) descriptive statistics to describe the general information of the sample with Percentage, Mean, Frequency and Standard Deviation and 2) Inferential statistics such as t-test, F-test and Regression Analysis to use To test the research hypothesis The results of the data analysis revealed that Demographic factors including sex, age, educational level, status, period of service And the level of rank did not affect the commitment to the organization. and quality of working life in 4 areas, namely, job characteristics that are beneficial to society Employee rights/constitution in the organization Social participation and acceptance and work-life balance with personal life positively influenced the affiliation with the Military Welfare office's organization Royal Thai Armed Forces Headquarters. Suggestions from the Findings include: 1) Nature of work that is beneficial to society: The organization should have more activities engage with the people and related agencies. 2) Employee rights/ constitution in the organization: The organization should empower its personnel to freely speak to the organization's commander under the military tradition 3) Social participation and acceptance.