การพัฒนาการจัดการเรียนรู้แบบห้องเรียนกลับด้านเพื่อส่งเสริมความสามารถในการตัดต่อวิดิโอของกลุ่มนักศึกษาปริญญาตรี
กำลังโหลด...
วันที่
2565-10-27
ผู้เขียน
ชื่อวารสาร
วารสาร ISSN
ชื่อหนังสือ
สำนักพิมพ์
เชิงนามธรรม
The objectives of this research were 1) To design a Flipped Classroom-style of learning to improve the
video-editing abilities of Undergraduate students. 2) To compare the video-editing abilities of Undergraduate
students After the Flipped Classroom-style learning. This is a single-group study (The One-Group Posttest-Only
Design) The data collecting using a single group of samples, measure the results and then compared with the
criteria whose population is undergraduate students in the Faculty of Logistics and Supply Chain at Sripatum University, 2nd year, with a total of 180 students, and a sample of 40 people were assigned to collect data by
simple randomization. The tools used to collect data were: Video-editing program, Video about that topic and
lesson plans. The statistics used in the research were percentage values. Students shown to have a greater ability
to edit videos after having an inverted classroom approach compared to criteria.