ผลการจัดการเรียนการสอนแบบทีมในรายวิชา BUS304 ระเบียบวิธีวิจัยทางธุรกิจต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและการทางานเป็นทีมของนักศึกษาหลักสูตรบริหารธุรกิจบัณฑิต มหาวิทยาลัยศรีปทุม
กำลังโหลด...
วันที่
2560
ผู้เขียน
ชื่อวารสาร
วารสาร ISSN
ชื่อหนังสือ
สำนักพิมพ์
Sripatum University
เชิงนามธรรม
The purposes of this research were to study achievement and to study
teamwork of business students at Sripatum university by team-based learning in BUS304
(Business Researcher Methodology). The sample were 25 Saturday and Sunday Business
students in the first semester of the academic year 2017. The research instrument were 1)
lesson plan of BUS304 subject, 2) test, and 3) teamwork assessment form. The data were
analyzed by frequency, percentage, mean, standard deviation, difference score, and
relative gain score.
The results of the research showed that: 1) the achievements of business
students after learning by team-based learning in BUS304 were higher than before learning
by team-based learning (Mean score = 8.52 and 3.38 respectively). The difference score
show 5.14 that mean the post-test score change from pre-test score 5.14, and relative gain
score show 76.40 that mean the students can be develop at the 76.40 percentage. And 2)
the teamwork of business students after learning by team-based learning in BUS304 was
good – very g
คำอธิบาย
คำหลัก
Team-based Learning, Achievement, Teamwork, Business students
การอ้างอิง
-