การศึกษาการจัดการเรียนการสอนรายวิชาภาษาอังกฤษพื้นฐาน ENG111 ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารประจําวัน ตามรูปแบบการเรียนรู้ (Learning Style) ของนักศึกษา มหาวิทยาลัยศรีปทุม ปีการศึกษา 2559
กำลังโหลด...
วันที่
2559
ชื่อวารสาร
วารสาร ISSN
ชื่อหนังสือ
สำนักพิมพ์
Sripatum University
เชิงนามธรรม
This study was an experimental research which aims to identify and to
establish that teaching styles of teachers and learning styles of learners had an effect
on the learning achievement in English. Other methods or other teaching styles
produce different results compared to normal teaching style in three groups of
learners.
The samples of this research were 200 Sripatum University students who
studied ENG111 (Everyday English) course in the first semester of the academic year
2017. Stratified sampling technique was used to select the 50 students of 4 groups
according to the students’ department and learning styles.
The instruments used were English achievement tests in multiple-choice type
consisting of 40 questions. Data were statistically analyzed by mean score, standard
deviation, paired sample t-test and F-test.
The results showed that
1. The average scores of the post achievement test of all 4 learner groups'
learning styles were statistically-significant higher than the pretest
achievement test (p<.01).
2. The average scores of the post achievement test of each 4 learner
groups' learning styles were not significantly different (F (3,196) = 1.90,
p>.05)
คำอธิบาย
คำหลัก
Learning Style, Visual Style, Auditory Style, Kinesthetic and Tactile Style, Normal Learning Style
การอ้างอิง
-