SITI-11. การค้นคว้าอิสระ/สารนิพนธ์

URI ถาวรสำหรับคอลเล็กชันนี้

เรียกดู

การส่งล่าสุด

ตอนนี้กำลังแสดง1 - 20 ของ 33
  • รายการ
    ผลการพัฒนาการฝึกทักษะกีฬาเปตอง เทคนิคการตีชู้ติ้ง สำหรับเยาวชน
    (Sripatum University, 2566) สาวิตรี ไชยเสนา
    การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ ได้แก่ เพื่อ 1) สร้างโปรแกรมการฝึกทักษะกีฬาเปตองเทคนิค การตีชู้ติ้ง 2) ศึกษาผลฝึกทักษะกีฬาเปตองเทคนิค การตีชู้ติ้ง ตามโปรแกรมการฝึก & แผน 5 สถานีและ 3) ศึกษาผลการแข่งขันกีฬาเปตองเทคนิคการตีชู้ติ้ง กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ เยาวชนอายุ 13-20 ปี ที่สนใจกีฬาเปตองสามารถเล่นกีฬาเปตองด้วยการตีชู้ติ้งได้ และนำไปใช้ในการแข่งขันกีฬาเปตองได้
  • รายการ
    การพัฒนากิจกรรมเรียนรู้หลักธรรมทางพระพุทธศาสนาผ่านวีดีทัศน์บันทึกกิจกรรมชีวิต โดยการมีส่วนร่วมของครอบครัว
    (Sripatum University, 2566) พระครูใบฎีกา กฤษดา ไกรยะถา
    การวิจัยในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อพัฒนากิจกรรมการเรียนรู้หลักธรรม ทางพระพุทธศาสนาผ่านวีดีทัศน์บันทึกกิจกรรมชีวิต โดยการมีส่วนร่วมของครอบครัว 2) เพื่อศึกษาความคิดเห็นที่มีต่อการใช้กิจกรรมการเรียนรู้หลักธรรมทางพระพุทธศาสนาผ่านวีดีทัศน์บันทึกกิจกรรมชีวิตโดยการมีส่วนร่วมของครอบครัว กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือครอบครัวนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2/2 โรงเรียนวัดพุทธบูชา กรุงเทพมหานคร
  • รายการ
    A STUDY OF STUDENTS’ ACHIEVEMENT IN TEACHING CHINESE VOCABULARY FOR THAI STUDENTS USING TEACHING MEDIA
    (Sripatum University, 2565) XUELIAN GONG
    The research is mainly conducted for two aspects : 1) to study the students' activities in teaching Chinese vocabulary ,and 2) to compare the students' achievement before and after teaching Chinese vocabulary.
  • รายการ
    THE SUGGESTIONS FOR THE ANXIETY OF COLLEGE STUDENTS DURING COVID-19
    (Sripatum University, 2565) HAO YU
    The purposes of this study were to: 1) to study the anxiety of college students during COVID-19, and 2) to give suggestions to alleviate the anxiety of students during COVID-19.
  • รายการ
    A STUDY OF TEACHING DESIGN FOR INFORMATION TECHNOLOGY COURSE BASED ON STEAM EDUCATION CONCEPT CASE STUDY : CHINESE PRIMARY SCHOOL
    (Sripatum University, 2565) YAO LU
    This study mainly uses the literature analysis method, survey research method, and action research method. There are three objectives: 1) To analysis the teaching status of the primary school curriculum, 2) To study the process of a successful STEAM education concept teaching design, 3) To study the feasibility process and implementation of primary school teaching design under the STEAM education concept.
  • รายการ
    EXPLORING THE USEFULNESS OF MOBILE ASSISTED LANGUAGE IN ENHANCING ENGLISH VOCABULARY OF FIRST - YEAR STUDENTS AT SRIPATUM UNIVERSITY
    (Sripatum University, 2565) NIKA KARINA SARMIENTO
    This study is aimed at Exploring the usefulness of Mobilc Assisted I anguage Learning in enhancing English vocabulary acquisition of First year students at Sripatum University as a 21st Century learning tool in the classroom. The Main focus is 1.) to investigate how first-year students use their mobile devices as tools in English vocabulary learning, 2.) to identify the Mobile devices applications that the students use in English vocabulary acquisition and finally 3.) to compare students' vocabulary knowledge after using MALL through Pre-test and Post-test.
  • รายการ
    A STUDY OF ACTIVE LEARNING ATIVITIES IN TEACHING CHINESE VOCABULARY IN BEACONHOUSE YAMSAARD RANGSIT SCHOOL
    (Sripatum University, 2565) LIN LILING
    The objectives of this research were: 1) to study the active learning activities in kindergarten teaching Chinese vocabulary, and 2) to compare students' achievement in active learning activities before and after teaching Chinese vocabulary.
  • รายการ
    USING GAME - BASED LEARNING IN TEACHING CHINESE FOR THAI STUDENTS WITH BASIC CHINESE LEVEL : A CASE STUDY OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS IN THAILAND
    (Sripatum University, 2565) YAN SIMI
    This research study examined game based learning in Chinese vocabulary learning. There are two objectives: (1) To study students' interest in learning through game based learning. (2) To study the Chinese achievement before and after game-based learning. Analysis was done across the triangulation of the data collection methods, including lesson plans, pre-test, post-test, questionnaires.
  • รายการ
    THE DEVELOPMENT OF CHINESE CHARACTER-BASED TEACHING USING A BLENDED-LEARNING APPROACH TO ENHANCE STUDENTS’ CHINESE CHARACTER RECOGNITION ABILITY IN A THAI BILINGUAL SCHOOL
    (มหาวิทยาลัยศรีปทุม, 2565) YANFU LI
    First of all, I would like to express my deep gratitude to my supervisor, Asst. Prof. Piboon Sukvijit Barr, Ph.D. Without her selfless efforts and patient guidance, this research would not have been completed. As a novice researcher, there were too many tricky problems in linking theory to practical topics, and this thesis would not have been possible without her guidance, constructive suggestions during the experimental design and implementation, and accompaniment throughout the research journey. I was able to proceed smoothly. In addition, I would like to thank all of the monograph committee for their continued interest and generous help. Secondly, I would like to thank all the experts at Sripatum University. I am very grateful to Asst. Prof. Waraporn Thaima Ph.D. and Asst. Prof. Sirinthorn Sinjindawong Ph.D, whose guidance helped me a lot in my research. And the school where I work, Bangkok's Tawat Sawetchat Bilingual School (โรงเรียนทวัดเศวตฉัตร), Mr.Jakkawan Sinlapapaison (นายจักรวาผ์ สิลปไพโพรสณฑ์), the 6th grade classroom teacher, a Thai teacher with over 20 years of teaching experience, who by the way, impressed me with his greatChinese. I thank him for his validation of the research tools and professional advice. Finally, I would like to thank my parents and friends. Their encouragement and love supported me to overcome my difficulties. I would also like to thank my friends at Sripatum University for their comments on my thesis. It has been a great experience and I will miss this unforgettable and wonderful time of graduate study.
  • รายการ
    A DEVELOPMENT OF PLAY-BASED LEARNING THROUGH SONGS TO IMPROVE CHINESE VOCABULARY ACQUISITION OF KINDERGARTEN STUDENTS IN THAILAND
    (มหาวิทยาลัยศรีปทุม, 2565) YIQIAN YANG
    The objectives of this research were: (1) to investigate how to design an effective teaching method of Play-based Learning through songs to improve Chinese vocabulary acquisition of kindergarten students in Thailand, and (2) to investigate the effectiveness of Play-based Learning through songs to improve Chinese vocabulary acquisition of kindergarten students in Thailand. A quantitative analysis was used in this research. 17 students of K1 from Double Trees International Kindergarten Ratchaphruek campus in Bangkok were divided into two groups, including an experimental group and a control group to participate in this research. Two research instruments were designed to obtain data, including lesson plans and the post-test (the Chinese vocabulary speaking test and the Chinese character matching test). The data was analyzed by means of descriptive statistics, independent sample t-test and content analysis. The results of the analyses revealed that (1) students in the experimental group achieved significantly higher scores on the Chinese vocabulary speaking test than students in the control group; and (2) Students' Chinese character matching test scores in the experimental group were higher than the control group, but not significantly. In summary, the final total scores indicate that the experimental group's Chinese vocabulary acquisition which conducted through the use of play-based learning through songs was superior to that of the control group through a traditional method. The findings suggest that this teaching method can effectively improve students' speaking vocabulary. It is recommended that play-based learning is to be employed with young learners when learning a second language.
  • รายการ
    การพัฒนาการจัดการเรียนรู้แบบห้องเรียนกลับด้านเพื่อส่งเสริมความสามารถในการตัดต่อวิดิโอ ของกลุ่มนักศึกษาปริญญาตรี
    (มหาวิทยาลัยศรีปทุม, 2565) ฐปฑนรรฆ พานิช
    การวิจัยในครั้งนี้มัวัตถุประสงค์ 1) เพื่อออกแบบการจัดการเรียนรู้แบบห้องเรียนกลับด้านเพื่อส่งเสริมความสามารถในการตัดต่อวิดีโอของนักศึกษา ระดับปริญญาตรี 2) เพื่อศึกษาเปรียบเทียบความสามารถในการตัดต่อวิดีโอของนักศึกษาระดับปริญญาตรี หลังจากการจัดการเรียนรู้แบบห้องเรียนกลับด้านเมื่อเทียบกับเกณฑ์ เป็นการวิจัยแบบศึกษากลุ่มเดียว วัดครั้งเดียว (The One-Group Posttest-Only Design) เป็นการเก็บข้อมูล กลุ่มที่ศึกษาคือ นักศึกษาระดับปริญญาตรี คณะโลจิสต์ติกและซับพลายเชน มหาวิทยาลัยศรีปทุม ชั้นปี ที่ 2 จำนวน 180 คน และมีการกำหนดกลุ่มตัวอย่างในการเก็บข้อมูลด้วยวิธีการสุ่มอย่างง่าย จำนวน 40 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูล ได้แก่ โปรแกรมตัดต่อวีดีโอ วีดีโอการสอนตัดต่อ และแผนการสอน แบบประเมินผลงานสถิติที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ ค่าร้อยละ ซึ่งผลการวิจัยพบว่า ตอบวัตถุประสงค์ทั้ง 2 ข้อ นักศึกษามีความสามารถในการตัดต่อวีดีโอเพิ่มมากขึ้นหลังจากมีการจัดการเรียนรู้แบบห้องเรียนกลับด้านเมื่อเทียบกับเกณฑ์
  • รายการ
    THE DEVELOPMENT OF STUDENTS’CHINESE SPEAKING SKILL USING COLLABORATIVE ACTIVITIES IN SATRIWITHAYA HIGH SCHOOL
    (Sripatum University, 2565) OUYANG TIANTING
    Collaborative learning is a new teaching method, which is student-centered. It is also a new teaching model to apply it in teaching Chinese as a foreign language class. This research will be conducted in the Chinese class of Satriwithaya high school. There are two objectives: 1) to study the collaborative activities in Chinese speaking class, 2) to evaluate students Chinese speaking skill after using collaborative activities in the Chinese speaking class. In teaching experiments, this teaching experiment is based on a review of the literature. This paper selected three collaborative activities for teaching experiments, namely outdoor practice (Chinese interview), business conversation (role play) and Chinese tongue twister.
  • รายการ
    การพัฒนาโปรแกรมการออกกำลังกายสำหรับผู้สูงอายุในชุมชน หมู่บ้านเลิศอุบล เขตสายไหม กรุงเทพมหานคร
    (Sripatum University, 2565) อัมพร พริกนุช
    การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อวิเคราะห์ความต้องการของโปรแกรมการออกกำลังกายของสมาชิกชมรมผู้สูงอายุชุมชนหมู่บ้านเลิศอุบล 2) เพื่อพัฒนาโปรแกรมการออกกำลังกายที่เหมาะสมสำหรับผู้สูงอายุของสมาชิกชมรมผู้สูงอายุชุมชนหมู่บ้านเลิศอุบล 3) ศึกษาความพึงพอใจต่อโปรแกรมการออกกำลังกายสำหรับผู้สูงอายุของสมาชิกชมรมผู้สูงอายุชุมชนหมู่บ้านเลิศอุบล
  • รายการ
    การพัฒนากิจกรรมการเรียนรู้เชิงบูรณาการวิถีพุทธด้วยบอร์ดเกม สำหรับนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนวัดบวรนิเวศ
    (Sripatum University, 2565) พระมหาวรุธ สันราษฎร์
    การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ จำนวน 3 ข้อ คือ 1) เพื่อศึกษาแนวทางการจัดการเรียนรู้เชิงบูรณาการวิถีพุทธด้วยบอร์ดเกม 2) เพื่อพัฒนากิจกรรมการเรียนรู้เชิงบูรณาการวิถีพุทธด้วยบอร์ดเกมที่ส่งเสริมการเรียนรู้เรื่องทิศ 6 และ 3) เพื่อประเมินผลการเรียนรู้เชิงบูรณาการวิถีพุทธจากการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ด้วยบอร์ดเกม
  • รายการ
    การพัฒนาผลสัมฤทธิ์ด้านไวยากรณ์ภาษาอังกฤษ โดยใช้ห้องเรียนกลับด้าน บนเว็บแอปพลิเคชัน สำหรับนักศึกษาระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง
    (Sripatum University, 2565) สุจินต์ พึ่งบุญเก่า
    การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษากระบวนการพัฒนาผลสัมฤทธิ์ด้านไวยากรณ์ภาษาอังกฤษโดยใช้ห้องเรียนกลับด้าน บนเว็บแอปพลิเคชัน 2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ด้านไวยากรณ์ภาษาอังกฤษก่อนเรียนและหลังเรียนโดยใช้ห้องเรียนกลับด้าน บนเว็บแอปพลิเคชัน สำหรับนักศึกษา ระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้หลักสูตรระยะสั้นแบบห้องเรียนกลับด้าน เรื่อง ไวยากรณ์ภาษาอังกฤษ เว็บแอปพลิเคชัน Google Classroom และแบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ด้านไวยากรณ์ภาษาอังกฤษ
  • รายการ
    หลักสูตรเสริมสร้างการรู้เท่าทันสื่อสังคมออนไลน์ด้วยเทคนิคกิจกรรม การบูรณาการการจัดการเรียนรู้ สำหรับนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น
    (มหาวิทยาลัยศรีปทุม, 2565) ชนัญชิดา สุขทัศน์
    การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาแนวทางการพัฒนาหลักสูตรเสริมสร้างการรู้เท่าทันสื่อสังคมออนไลน์ด้วยเทคนิคกิจกรรมการบูรณาการการจัดการเรียนรู้ส าหรับนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น(2) พัฒนาหลักสูตรฯ (3) เปรียบเทียบการรู้เท่าทันสื่อสังคมออนไลน์ของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น เมื่อได้รับการจัดการเรี ยนรู้ด้วยหลักสูตรที่พัฒนาขึ้น กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ นักเรี ยนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น โรงเรียนเทศบาลบ้านปากทาง สังกัดเทศบาลเมืองพิจิตร ภาคเรียนที่1 ปี การศึกษา 2565 จำนวน 30 คน ใช้วิธีการคัดเลือกแบบอาสาสมัครเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ 1. หลักสูตรและแผนการจัดการเรียนรู้ 2. แบบวัดการรู้เท่าทันสื่อสังคมออนไลน์ วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้การวิเคราะห์เชิงเนื้อหา ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติ t –test dependent ผลการวิจัยพบว่า1) แนวทางการพัฒนาหลักสูตรฯ ควรเน้นให้นักเรียนเข้าถึงแหล่งข้อมูลที่สามารถเรียนรู้ถึงกลวิธีในการรู้เท่าทันข้อมูลข่าวสารบนสื่อสังคมออนไลน์ โดยยกตัวอย่างสถานการณ์หรือประสบการณ์ที่เกิดขึ้นจริงกับนักเรียนได้วิเคราะห์ข้อมูลข่าวสารและรู้เท่าถึงวิธีการเอาตัวรอดจากการกระทำผิดของผู้ไม่หวังดีในสื่อสังคมออนไลน์ เนื้อหาสาระสำคัญต้องเป็นเนื้อหาสาระที่ทันสมัย ใช้สื่อหรือนวัตกรรมที่มีอยู่แล้วมาใช้ประกอบในการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ 2) หลักสูตรที่พัฒนาขึ้นมีองค์ประกอบที่สำคัญ ได้แก่ หลักการ จุดมุ่งหมาย เนื้อหาสาระ กิจกรรมการเรียนรู้ และการวัดแลประเมินผล ทั้งนี้หลักสูตรและแผนการจัดการเรียนรู้มีความเหมาะสมอยู่ในระดับมากโดยมี x =4.31, S.D. = 0.17และ x= 4.40, S.D. = 0.24 ตามล าดับ 3) นักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนต้นที่ได้รับการจัดการเรียนรู้ด้วยหลักสูตรที่พัฒนาขึ้น มีการรู้เท่าทันสื่อสังคมออนไลน์หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
  • รายการ
    การพัฒนาความสามารถการพูดภาษาอังกฤษด้วยเทคนิคการโค้ชเพื่อเตรียมความพร้อมเข้ารับการคัดเลือกเป็นพนักงานต้อนรับบนเครื่องบิน
    (มหาวิทยาลัยศรีปทุม, 2565) วิจิตรา โพธิ์ทองนาค
    การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาแผนการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิคการโค้ชในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร เพื่อเตรียมความพร้อมเข้าการคัดเลือกเป็นพนักงานต้อนรับบนเครื่องบิน 2) ศึกษาความสามารถการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร เพื่อเตรียมความพร้อมเข้าการคัดเลือกเป็นพนักงานต้อนรับบนเครื่องบิน โดยการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิคการโค้ช กลุ่มเป้าหมาย ได้แก่ ผู้ที่ผ่านการคัดกรองคุณสมบัติตามหลักเกณฑ์ที่กําหนดไว้จํานวน 40 คน ด้วยวิธีการเลือกแบบเจาะจง (Purposive Selection) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้ด้วยเทคนิคการโค้ช ซึ่งมีความเหมาะสมในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด โดยมีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.80 และมีส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานเท่ากับ 0.25 และ 2) แบบประเมินความสามารถการพูดภาษาอังกฤษ ซึ่งมีผลดัชนีความสอดคล้องเท่ากับ 0.67-1.00 ถือว่าแบบประเมินนําไปใช้ได้สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบ t-test dependent
  • รายการ
    DISCOVERY LEARNING ENHANCE STUDENTS’PERCEPTION OF MATHEMATICS LEARNING IN PRIMARY SCHOOL
    (มหาวิทยาลัยศรีปทุม, 2565) RUIMIN HUANG
    The purposes of this study were: 1) study discover learning enhance students' perception of mathematics learning in Primary School., and 2) to compare students' perception of mathematics learning between traditional learning and discovery learning. Target group was 60 students Hongyun primary school in Kunming, Yunnan Province, China. Research tools were interview, and questionnaire. Before the teaching experiment, the researcher used 23 structured questions to target group 60 students, and divided them into 1) experimental group (discovery learning)-discovery and control group (discovery learning)-tradition, with 30 students in each group. The researcher pretested the learning effect of each group before applying, the discovery learning method. Then the students in the experimental group (discovery learning) and the control group (traditional learning) were given test papers to test and score the basic knowledge of mathematics and scores in the first half of the year. Statistical analysis was the total score, average, score, mean, standard deviation and percentage.
  • รายการ
    การออกแบบกิจกรรมการเรียนรู้เชิงรุกส่งเสริมทักษะการเขียนเนื้อหาในสื่อวิดีโอไมโครเลิร์นนิง
    (มหาวิทยาลัยศรีปทุม, 2565) ชยางกูร ภักดีพัฒนกุล
    การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ คือ 1. เพื่อออกแบบการจัดการเรียนรู้เชิงรุกส่งเสริมทักษะการเขียนเนื้อหาในสื่อวิดีโอไมโครเลิร์นนิง 2. เพื่อประเมินทักษะการเขียนเนื้อหาในสื่อวิดีโอไมโครเลิร์นนิง โดยกลุ่มเป้าหมายที่ใช้ในการวิจัยมีการคัดเลือกแบบดควตา ตามเงื่อนไขที่กำหนดขึ้น จำนวน 40 คน การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยทดลองขั้นต้น โดยมีแบบแผนการวิจัยคือศึกษา 1 กลุ่ม วัดผลการทดลอง 1 ครั้ง โดยเครื่องมือวิจัยมีผลดังนี้ 1. แบบสัมภาษณ์ผู้ทรงคุณวุมิ มีดัชนีความสอดคล้อง เท่ากับ 1.00 2. แผนการออกแบบกิจกรรมการเรียนรู้เชิงรุกส่งเสริมทักษะการเขียนเนื้อหาในสื่อไมโครเลิร์นนิงที่สร้างขึ้นตามแบบแผนงานวิจัย มีคะแนนที่ระดับ 5 ซึ่งเป็นระดับความเหมาะสมมากที่สุด สถิติที่ใช้ในการวิจัย คือความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส้วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ One sample t-test
  • รายการ
    A STUDY OF READING AND WRITING SKILLS HIRAGANA AND KATAKANA BY USING YOUTUBE TEACHING MATERIALS AND FLIPPED CLASSROOM FOR THAI STUDENTS
    (มหาวิทยาลัยศรีปทุม, 2565) SATOMI UCHINO
    The objectives of this research were: 1) to develop effective Hiragana and Katakana YouTube teaching materials and flipped classroom for Thai students. 2) to compare the reading skills of Hiragana and Katakana by using YouTube teaching materials for Thai students before and after study. 3) to study the writing skills of Hiragana and Katakana by using YouTube teaching materials and flipped classroom for Thai students. and 4) to study the students’ opinions after using YouTube teaching materials and flipped classroom for Thai students. The target group was new first-year high school 38 students at Satrinonthaburi School. The research instruments were used a pre-test and post-test of Hiragana and Katakana, a writing test, and a questionnaire survey. The data analysis used frequency, percentage, mean, standard deviation, and t-test dependent